سفیر سابق ایران در برونئی:

جمهوری اسلامی به زنان عزت و خودباوری بخشید

سفیر سابق ایران در برونئی بیان داشت نظام جمهوری اسلامی به زنان عزت و خودباوری بخشید تا آنها در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بدرخشند.

«حمیرا ریگی» سفیر سابق ایران، در همایش بانوان فرهیخته ترکمن خراسان شمالی اظهار کرد: امروزه به عنوان یک زن مسلمان بر خود می بالیم که به برکت نظام جمهوری اسلامی زنان از عزت خوبی بهره مند هستند که همان موهبتی است که در ابتدای اسلام به بانوان اعطا شده بود.
انقلاب اسلامی دستاورد های زیادی برای زنان داشته و به آنان هویت عزت‌مندانه بخشیده است. همه باید شکرگزار این باشیم که قشر زنان تحصیل‌کرده و نقش آنان در مدیریت کشور به برکت انقلاب به طور چشمگیری افزایش داشته است.

ریگی با اشاره به توانمندی های ویژه بانوان ترکمن، گفت: لباس های زیبای این قومیت نشان از فرهنگ غنی و هنرمندی بانوان ترکمن است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
همچنین فرش دو روی ترکمن با آوازه جهانی که در روستای «دویدخ» خراسان شمالی بافته و به عنوان سفیر صلح به نقاط جهان صادر می شود بیانگر درایت و توانمندی زنان این قوم است.

بیش از ۱۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.
خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستای سکونت دارند.

در این همایش از بانوان فعال و نقش آفرین ترکمن خراسان شمالی تقدیر شد.