طرح  حضانت مادران بر فرزندان، در حال طی کردن مراحل پایانی خود در مجلس

فاطمه قاسم پور اعلام کرد که طرحی مبتنی بر آراء فقهی و در راستای حل مشکل حضانت فرزندان توسط همسران شهدا در حال طی کردن مراحل پایانی خود است. وی افزود: امیدوارم طرح مجلس قادر به پاسخگویی در مورد تزاحمات موجود میان ولایت جد پدری و حضانت مادران باشد. به گزارش جهان بانو، رئیس فراکسیون […]

حضانت مادران بر فرزندان

فاطمه قاسم پور اعلام کرد که طرحی مبتنی بر آراء فقهی و در راستای حل مشکل حضانت فرزندان توسط همسران شهدا در حال طی کردن مراحل پایانی خود است. وی افزود: امیدوارم طرح مجلس قادر به پاسخگویی در مورد تزاحمات موجود میان ولایت جد پدری و حضانت مادران باشد.

به گزارش جهان بانو، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی عنوان کرد:

«ماه‌های میانی سال گذشته بود که تعدادی از همسران شهدا، مسائلی را که در حضانت فرزندانشان مواجه بودند، بیان کردند. پس از آن جلسات متعددی با این زنان، قضات امور حسبی، کارشناسان فقهی و حقوقی برگزار کردم و در تمام این مدت سعی شد طرحی مبتنی بر آراء فقهی و در راستای حل مشکلات این دسته از زنان نگاشته شود.

این طرح در حال حاضر در شرف نهایی‌ شدن است. هفته گذشته که به مناسبت روز زن با تعدادی از همسران شهدای مدافع حرم و امنیت جلسه داشتم، این عزیزان باز هم از مسائل مربوط به حضانت فرزندانشان گفتند.

امیدوارم طرح مجلس بتواند پاسخگوی تزاحمات موجود میان حضانت مادران و ولایت جد پدری باشد.»

بر اساس ماده ۱۱۷۱ قانون مدنی در صورت فوت یکی از ابوین حضانت طفل با آنکه زنده است خواهد بود، هر چند متوفی پدر کودک بوده و برای او سرپرست تعیین کرده‌ باشد.