طراح جوان امریکایی حجاب را به خیابان اصلی شهر آورد

اختصاصی جهان بانو: هلال ابراهیم، با راه اندازی شرکت تولید پوشاک اسلامی «حنا و حجاب» در مینیاپولیس واقع در ایالت مینه سوتای امریکا، مشکل زنان جوان مسلمان را برای یافتن پوشش اسلامی مناسب برطرف کرد.   همه چیز از یک روزِ عید شروع شد. هلال ابراهیم که اکنون ۲۶ ساله است، نمی توانست روسری مناسب […]

هلال ابراهیم، طراح جوان امریکایی حجاب را به خیابان اصلی شهر آورد

اختصاصی جهان بانو: هلال ابراهیم، با راه اندازی شرکت تولید پوشاک اسلامی «حنا و حجاب» در مینیاپولیس واقع در ایالت مینه سوتای امریکا، مشکل زنان جوان مسلمان را برای یافتن پوشش اسلامی مناسب برطرف کرد.

 

همه چیز از یک روزِ عید شروع شد.

هلال ابراهیم که اکنون ۲۶ ساله است، نمی توانست روسری مناسب و دلخواهش را برای پوشیدن در تعطیلات پیدا کند.

هلال به عنوان یک دانش آموز دبیرستانی ساکن مینیاپولیس واقع در ایالت مینه سوتای آمریکا، هیچوقت دسترسی به لباسهای مورد نیازش نداشت.

او گفت: «من برای پایان دادن به این وضعیت به بازار محلی فروش پارچه رفتم و اولین کسب و کار حجاب را راه اندازی کردم.»

«کمی بعد از آن، به فکر تاسیس یک شرکت افتادم و در نتیجه کسب و کار «حنا و حجاب» راه اندازی شد.»

هلال ابراهیم، طراح جوان امریکایی حجاب را به خیابان اصلی شهر آورد

این شرکت در سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کرد و از آن وقت هر روز موفقیت های بیشتری کسب کرده است.

این طراح جوان اخیراً خط فروشی در فروشگاه بزرگ زنجیره ای نورداستروم، ایجاد کرده است و مشتریان می توانند اجناس او را در ۵۲ فروشگاه در سراسر امریکا و کانادا خریداری کنند.

وی توضیح داد: «ما قادریم مجموعه زیبایی از رنگهای پاستلی و تابستانی و لباسهایی که برای مراسم عروسی، فارغ التحصیلی و تعطیلات عید بسیار مناسب هستند تولید کنیم.

«بسیاری از زنان مسلمان موفق، ماهر و الهام­بخش در امریکا وجود دارند و این مجموعه دقیقا از همین زنان تجلیل می کند و صدای ما را به گوش سایرین می رساند.»

 

این کلکسیون جدید نورداستروم شامل پنج سبک مختلف، از پوشاک روزمره گرفته تا  ابریشم مناسبت های ویژه است، و شالهای مستطیلی و روسری های مربعی را عرضه می کند.

ین جکسون براون، مدیر گروه تولیدی فروشگاه نورداستروم، گفت: «امیدواریم این مجموعه برای این گروه از زنان که کمتر به آنها توجه شده، حس غرور، هیجان و اعتماد به نفس را به ارمغان بیاورد.»

هلال ابراهیم، طراح جوان امریکایی حجاب را به خیابان اصلی شهر آورد

خانم ابراهیم پیش از راه اندازی کسب و کار حجاب در صنعت مراقبتهای بهداشتی مشغول به کار بود و هنوز هم به این شغل علاقه دارد.

در طول بیماری همه گیر کرونا، شرکت او با اهدای بیش از ۷۰۰ شال و روسری به کارکنان مسلمان در خط مقدم سازمانهای مراقبتهای بهداشتی در مینه سوتا، از آنها حمایت کرد.

او گفت: «ما واقعا نیاز به پوشش اسلامی را احساس کردیم.»

 

او پیامهای تشکری نیز از زنان مسلمان دریافت کرده است که اذعان می کنند نه تنها حجاب در فروشگاهها در دسترس است بلکه به دلیل تمهیدات ضمانتی پس از خرید،  میتوان اجناس این شرکت را با خیال راحت از کنار خیابان نیز خریداری کرد.

خانم ابراهیم با اشاره به مشکلات خودش درخصوص خرید لباس می گوید که به دنبال ارتقاء سطح جوانان مسلمان است. هدف او این است که به آنها یادآوری کند که مسلمانان نیز جزیی از جامعه امریکا هستند.

 

او گفت: «وقتی خواهران، خاله ها و عمه ها و مادرم می توانند در فروشگاه قدم بزنند و پوشش خود را بر تن مانکن فروشگاه ببینند، این در آنها احساس تعلق و هویت ایجاد می کند. »

این طراح جوان تصریح می کند که از واکنشهای حمایتی خانواده و دوستان و جامعه مسلمانان احساس تواضع و شرمندگی می کند.

وی اعلام کرد: نیاز به پوشش اسلامی به خوبی برطرف شده است.

 

خانم ابراهیم پس از موفقیت در کسب و کارش دست از تلاش برنداشت. وی اظهار کرد که با ارائه طرحهای جدید لباس برای زنان مسلمان سراسر دنیا به آنچه در سر داشته جامع عمل پوشانده است.

هلال ابراهیم خاطرنشان کرد: «بزرگترین آرزوی من الهام بخشی به بسیاری از دختران جوان مسلمان است. این را نه تنها به عنوان یک زن جوان مسلمان، بلکه به عنوان کسی که می گویم که همواره به این جمله تامل می کند: کسی باشید که وقتی جوانتر بودید به آن نیاز داشتید.»

 

وی معتقد است زنان جوان مسلمان باید بدانند که می توانند رویاهای بزرگی در سر داشته باشند و به آرزوهایشان برسند، و بدانند که هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد.

هلال ابراهیم، طراح جوان امریکایی حجاب را به خیابان اصلی شهر آورد

هلال ابراهیم شرکت پوشش اسلامی «حنا و حجاب» را در سال ۲۰۱۷ تاسیس کرد.