چرا ما در مسائل زنان از تمدن غرب طلبکاریم؟

قاچاق زنان و مردان دومین تجارت پرسود در دنیا

سود سرشار صنعت هرزه‌نگاری که سالانه بالغ بر میلیاردها دلار درآمد دارد، باعث می‌شود که حتی مخالفان صنعت هرزه نگاری که به وضعیت اسفناک قربانیان زن در این صنعت اعتراض دارند، نتوانند کار موثری انجام دهند.

قاچاق انسان پس از مواد مخدر پردرآمدترین تجارت دنیا محسوب می‌شود. زنان و دختران ۷۲ درصد از قربانیان این تجارت غیرقانونی را تشکیل می‌دهند و اغلب برای قاچاق اعضای بدن، گدایی، قاچاق جنسی و کار اجباری مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

براساس آمارهای بین‌المللی بیشترین موارد این تجارت غیرقانونی در کشورهای آمریکا، فرانسه و اسرائیل که از قضا داعیه دار حمایت از حقوق زنان هستند، به ثبت رسیده است.

ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در سال ۲۰۲۰ به این موضوع اشاره کرد و گفت: «حدود ۲۵ میلیون نفر در کشورهای مختلف توسط قاچاقچیان انسان اسیر شده‌اند و مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند. بیش از ۲۳ هزار نفر از قربانیان قاچاق انسان فقط در سال ۲۰۱۸ در آمریکا شناسایی شده‌اند. ۶۵ درصد از آن‌ها زن و بیش از یک پنجم آن‌ها کودکان بودند».

نکته تأسف آور ماجرا این است که همه این فعالیت‌ها قانونی است و حتی برخی دولت‌ها از گردانندگان این صنعت مالیات دریافت می‌کنند. با این وجود موضوع بسیار پیچیده‌تر از ایستادن چند زن پشت ویترین مغازه هاست.

در حال حاضر سایت‌هایی در کشورهای مختلف فعالیت می‌کنند و این امکان را فراهم می‌کنند که افراد دختر مورد نظرشان را از بین هزاران زن دیگر مثل یک کالا بخرند و درب منزل تحویل بگیرند. ممکن است این موضوع مطرح شود که این زنان از روی علاقه و آزادی به فعالیت در این صنعت روی آورده‌اند، اما مصاحبه‌های متعدد با زنان قربانی صنعت هرزه‌نگاری خلاف این را نشان می‌دهد.

سردمداران این تجارت غیرانسانی همین نقشه را برای زنان ایرانی هم داشتند که با هوشیاری نیروهای امنیتی دستگیر شدند و در دادگاه به سزای اعمال خود رسیدند.

سود سرشار صنعت هرزه‌نگاری که سالانه بالغ بر میلیاردها دلار درآمد دارد، باعث می‌شود که حتی مخالفان صنعت هرزه نگاری که به وضعیت اسفناک قربانیان زن در این صنعت اعتراض دارند، نتوانند کار موثری انجام دهند و به همین دلیل است که ما در مسائل مربوط به زنان از تمدن غرب طلبکاریم.