صحت و سقم روایت رسانه عرب زبان در مورد ممنوعیت فروش وسایل ضد بارداری از زبان حامد برکاتی

به گزارش جهان بانو، در روزهای اخیر یکی از مهمترین رسانه های عرب زبان که در ارتباط با زنان  فعالیت می کند این خبر را منتشر کرده است که دولت جمهوری اسلامی ایران لوازم و قرص های پیشگیری از بارداری را در دسترس بانوان قرار نمی دهد. لازم به ذکر است که انتشار این خبر […]

صحت و سقم روایت رسانه عرب زبان در مورد ممنوعیت فروش وسایل ضد بارداری از زبان حامد برکاتی

به گزارش جهان بانو، در روزهای اخیر یکی از مهمترین رسانه های عرب زبان که در ارتباط با زنان  فعالیت می کند این خبر را منتشر کرده است که دولت جمهوری اسلامی ایران لوازم و قرص های پیشگیری از بارداری را در دسترس بانوان قرار نمی دهد.

لازم به ذکر است که انتشار این خبر بازتاب ها و واکنش های بسیاری در رسانه های عرب زبان به دنبال داشته است. خبرگزاری دانشجو در ارتباط با این موضوع با سید حامد برکاتی، مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفتگویی ترتیب داده است که در ادامه از نظر خواهید گذراند.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در ارتباط با عرضه وسایل ضد بارداری بیان کرد: مدت هاست که قرص و وسایل جلوگیری از بارداری در مراکز دولتی همچون خانه های سلامت عرضه نمی شود اما به هیچ عنوان ممنوعیت مصرف وجود ندارد.

برکاتی افزود: تمامی داروخانه ها و بخش های خصوصی لوازم جلوگیری از بارداری را به همه درخواست کننده های آن ارائه می دهند و بانوانی که نسخه پزشک ارائه دهند می توانند به منظور دریافت این وسایل از داروخانه ها از تعرفه بیمه هم برخوردار شوند.

منبع: دانشجو