صالح صالحی: جانمایی بازارچه زنان قزوینی نباید باعث تخریب فضای سبز شود

به گزارش جهان بانو صالح صالحی، سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز استان قزوین به موضوع جابه‌جایی بازارچه دائمی دستاوردهای بانوان قزوین اشاره کرد و گفت: لازم است که مکان کنونی بازارچه را به طور مناسبی بازسازی‌ کنند، زیرا درست است که جانمایی مناسب نیست و از پارکینگ بی بهره هستیم، اما اصرار بر انتقال […]

صالح صالحی: جانمایی بازارچه زنان قزوینی نباید باعث تخریب فضای سبز شود

به گزارش جهان بانو صالح صالحی، سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز استان قزوین به موضوع جابه‌جایی بازارچه دائمی دستاوردهای بانوان قزوین اشاره کرد و گفت: لازم است که مکان کنونی بازارچه را به طور مناسبی بازسازی‌ کنند، زیرا درست است که جانمایی مناسب نیست و از پارکینگ بی بهره هستیم، اما اصرار بر انتقال بازارچه به پارک و فضای سبز پذیرفتنی نیست و اجازه نمی‌دهیم فضاهای سبزی که وجود دارد تبدیل به فضای تجاری شود.

صالحی با اشاره به سرانه فضای سبز قزوین یادآور شد: موضوع جانمایی بازارچه دائمی دستاوردهای زنان در حیطه کاری ما قرار نمی‌گیرد و لازم است که شورای شهر در ارتباط با این مورد تصمیم بگیرد. اما اگر تصمیم بر این شد که محیط فضای سبز و بوستان به این کار اختصاص پیدا کند به‌صورت جدی با آن به مخالفت می‌پردازیم.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز استان قزوین اضافه کرد: اجازه کاهش سرانه فضای سبز را نمی‌دهیم. اگر پارک ملی باراجین را نیز به شمار آوریم هم اکنون سرانه هر نفر ۱۵ متر است و اگر این بوستان را نیز حساب نکنیم سرانه هر نفر به ۹ مترمربع می‌رسد. سرانه فضای سبز در استان قزوین استاندارد است. البته احتمال دارد که توزیع سرانه به مقدار مناسبی نباشد، به عنوان مثال سرانه فضای سبز در منطقه یک پایین‌تر و در منطقه سه مطلوب است.

وی عنوان کرد: بوستان دهخدا فضای سبز خطی است و از شرایط مناسبی برای به وجود آوردن بازارچه برخوردار نیست. این بوستان از وجود پارکینگ بی بهره است و با توجه به نحوه قرارگیری آن احتمال تصادف برای افراد پیاده بسیار بالاست، بنابراین نمی‌توانیم بازارچه را در مکانی تأسیس کنیم که با دعوت کردن افراد ممکن است حادثه‌ و اتفاق ناخوشایندی به وجود آید.

صالحی تصریح کرد: بوستان الغدیر هم از جمله پارک‌هایی است که خانواده‌ها از آن استقبال می‌کنند. هم اکنون معابر بوستان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و قطعاً در صورت جانمایی فضای تجاری با هر عنوانی در بوستان و فضای سبز، آرامش مردمی که برای استفاده از فضای پارک آمده‌اند مختل خواهد شد.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز استان قزوین بیان کرد: بلوار پرستار هم از فضای سبز خطی برخوردار است، خودروها در ۲ طرف آن تردد می‌کنند و مردم از فضای سبز آنجا استفاده می‌کنند. حال در صورت تأسیس بازارچه من باید به تخریب فضای سبز اقدام کنم که در عمل چنین چیزی انجام نمی‌شود. اگر تصمیم بر عهده ما باشد می‌گوییم همان بازارچه فعلی را مناسب‌سازی کنند اگرچه جانمایی خوب نیست و پارکینگ ندارد اما اصرار بر انتقال بازارچه به پارک و فضای سبز را نمی‌پذیریم و اجازه نمی‌دهیم فضاهای سبز موجود به فضای تجاری تبدیل شود.

منبع: ایسنا