شیرینی با طعم سلامتی

زنی در انگلیس سلامتی را به شکلات ها و سایر محصولات شیرینی برمیگرداند به گزارش جهان بانو، لوئیز اسمیت که سابقه ای ۱۵ ساله در صنعت تولید مواد غذایی دارد، یک خلاء بزرگی در صنعت شکلات و آب نبات احساس کرده؛ و با استفاده از تخصص خود، دستور العملی برای تولید آبنبات چوبی بدون شکر […]

زنی در انگلیس سلامتی را به شکلات ها و سایر محصولات شیرینی برمیگرداند

به گزارش جهان بانو، لوئیز اسمیت که سابقه ای ۱۵ ساله در صنعت تولید مواد غذایی دارد، یک خلاء بزرگی در صنعت شکلات و آب نبات احساس کرده؛ و با استفاده از تخصص خود، دستور العملی برای تولید آبنبات چوبی بدون شکر ارائه کرد که حاوی شیرین کننده های مصنوعی نیز نباشد.

به برکت طرح او، شرکت کارآفرینی اش که در شرق لندن مستقر است ، از یکی از سازمان هایی که تحت حمایت دولت بریتانیا است کمک مالی ۵۰ هزار پوندی دریافت کرده است. لوئیز قصد دارد از این پول برای اجرای طرح خود استفاده کند.

نتیجه ی طرح لوئیز آب نبات های « Lou Lou» است که حاوی میوه های واقعی بوده و در دو طعم توت فرنگی و هندوانه وجود دارد. چیزی که لوئیز را به این امر واداشت، “وضعیت وخیم” پوسیدگی دندان در میان کودکان و نوجوانان است.

طبق آمار بهداشت عمومی انگلستان، تقریباً یک چهارم (۲۳ درصد) از کودکان پنج ساله ی این کشور دچار پوسیدگی دندان شده اند. او گفت: «من می‌دانم که چه حسی دارد وقتی که مردم پشت سر شما در صف خرید ایستاده باشند و بچه‌هایتان برای خوردن آبنبات‌های شیرین مدام بهانه گیری ‌کنند. به عنوان یک مادر یا پدر ، شما نمی خواهید همچین چیزایی را برایشان تهیه کنید چراکه برای دندان هایشان مضر هستند، اما بعد میبینید که درآخر، دردام افتاده اید وو به اجبار تسلیم می شوید.»

او افزود به شدت احساس مسئولیت می‌کنم وقتی میبینم که کودکان کم سن وسال برای درمان دندان های پوسیده باید حتما تحت بیهوشی قرار بگیرند تا چندین دندان هایشان کشیده شود. به خاطر همین، من واقعاً می‌خواستم تلاشی کنم و تغییری ایجاد کرده و این مشکل بزرگ را حل کنم.»

بازار شیرینی‌های بدون شکر در انگلستان،  بیش از یک میلیارد پوند در سال ارزش دارد و انتظار می‌رود پس از اجرایی شدن قوانین جدید در ماه اکتبر، این مبلغ افزایش یابد. این قوانین، فروشگاه‌ها را از اجرای تبلیغاتی مانند خرید رایگان غذاها و نوشیدنی‌های ناسالم منع می‌کند و از نمایش این اقلام در مناطق مهمی مانند صندوق‌ها، ورودی فروشگاه‌ها و انتهای راهرو ساختمان ها جلوگیری می‌کند.

۴۴۱۱۳۲۱۲ – happy little girl eating lollipop over multicolored

لوئیز پس از فارغ التحصیلی در رشته علوم و فناوری مواد غذایی، به بزرگترین تولیدکننده ی مواد غذایی «یونیلیور» پیوست. در آنجا، او بخشی از تیمی بود که به تولید و توسعه ی  بستنی های «مگنوم»، « سولِرو» و «وینِتا» کمک کرد.

او گفت: «من خودم را به عنوان کسی که در هر دو جبهه کار می کند توصیف می کنم – من یک دانشمند هستم، اما از مدیریت این پروژه نیز لذت می برم و از تمام تجربه ی کاری ام در کمپانی یونیلیور استفاده می کنم». لوئیز که فرزندانش اکنون ۱۹ و ۱۷ ساله هستند، معتقد است که اکنون زمان مناسبی برای عرضه غذاهای سالم تر و کم قندتر برای استفاده ی همگانی است.