شورای شهر مشهد از بانیان آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد حمایت می‌کند

به گزارش جهان بانو فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: شورای شهر و مدیریت شهری از هر اقدامی که در راستای آزادی زنان زندانی باشد و به آزادسازی آنان کمک کند، پشتیبانی خواهد کرد. وی اضافه کرد: تا به امروز چندین نشست با مسئولین زندان با هدف شناسایی […]

شورای شهر مشهد از بانیان آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد حمایت می‌کند

به گزارش جهان بانو فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: شورای شهر و مدیریت شهری از هر اقدامی که در راستای آزادی زنان زندانی باشد و به آزادسازی آنان کمک کند، پشتیبانی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تا به امروز چندین نشست با مسئولین زندان با هدف شناسایی زنان زندانی نیازمند حمایت برگزار شده است. در این نشست ها گفگتوهایی با محوریت استفاده از ظرفیتهای مختلف مدیریت شهری همچون فرهنگسراها به منظور تبلیغات و جذب کمکهای خیرین برای آزادی این افراد مطرح شده است.

رئیس کمیته بانوان شورای شهر مشهد تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که هیچ بانویی نباید برای پرداخت دیه و هزینه جرایم غیرعمد در زندان بماند و در این زمینه نیز از انجام هیچ کاری فروگذار نخواهیم کرد.

سلیمی افزود: بانوان زندانی که به دلیل جرایم عمد در زندان هستند نیز باید مورد حمایت قرار گیرند، چرا که امکان خطا برای هر انسانی وجود دارد. در همین راستا می توان از زندانیانی که سابقه دار نیستند نیز حمایت کرد تا در محیط زندان زمان بیشتری را سپری نکنند.

همچنین رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ زندانی مرد و ۱۶ زندانی زن به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد در استان زندانی هستند و به دریافت کمک خیران برای رهایی از زندان نیاز دارند.

جواد غفاریان طوسی در ادامه گفت: افراد خیر می توانند برای آزادی بانوان دربند کمک های خود را به شماره ۰۱۰۵۹۴۶۹۴۸۰۰۷ کارت بانک ملی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۹۳۲۹ کارت بانک صادرات به شماره ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۴۱۹۸۸ و حساب سپهر بانک صادرات به شماره ۰۱۰۸۰۱۱۵۵۰۰۰۱ برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد واریز کنند.

وی افزود: نیکوکاران نوع دوست برای کسب اطلاعات بیش‌تر و آگاهی از پرونده‌های زندانیان جرائم غیرعمد که واجد شرایط مساعدت خیران هستند با شماره‌های ۰۵۱۳۸۹۴۶۰۰۲ و ۰۹۱۵۵۶۷۱۰۵۰ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما