شهر کتاب این بار در سلسله نشست های خود، به سراغ نقد و بررسی «پروای دیگران» می رود

به گزارش جهان بانو، جلسات شهرکتاب که به صورت هفتگی برگزار می شود، در روز سه‌شنبه هفته آینده، ۲۷ مهرماه و در ساعت ۱۱ صبح، میزبان جمعی از اهالی فرهنگ خواهد بود که به نقد و بررسی کتاب «پروای دیگران» نوشته مریم نصراصفهانی می پردازند. این نشست با حضور علی‌اصغر مصلح، سیده‌زهرا مبلغ و مریم […]

نقد و بررسی کتاب پروای دیگران در نشست مجازی شهر کتاب

به گزارش جهان بانو، جلسات شهرکتاب که به صورت هفتگی برگزار می شود، در روز سه‌شنبه هفته آینده، ۲۷ مهرماه و در ساعت ۱۱ صبح، میزبان جمعی از اهالی فرهنگ خواهد بود که به نقد و بررسی کتاب «پروای دیگران» نوشته مریم نصراصفهانی می پردازند. این نشست با حضور علی‌اصغر مصلح، سیده‌زهرا مبلغ و مریم نصراصفهانی به صورت مجازی برگزار می شود.

انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به تازگی اقدام به انتشار این کتاب کرده است. نظریه اخلاق مراقبت یا همان اخلاق پرواداری، از نظریه های جدیدی است که در حوزه‌ فلسفه‌ اخلاق ارائه شده است. همچنین اکثر نظریه‌پردازان آن را فیلسوفان زن آمریکایی تشکیل داده‌اند. این رویکرد نظری به اخلاق، در تلاش است تا با شروع از تجربیات زنان در منزل و در محیط خانواده، که در بیشتر مواقع نادیده انگاشته یا بی‌ارزش دانسته می شوند، فهم جدیدی از اخلاق، ارزش‌های اخلاقی و آرمان مطرح کند. کوشش و سعی کتاب بر این است که ضمن معرفی این نظریه در متن تاریخی و فلسفی خودش (ارزش‌های آن و بینش‌های جدیدی که ارائه می‌دهد)، به صریح ترین انتقادات وارده بر این نظریه نیز توجه داشته باشد.

علاقه‌مندان به این اثر می‌توانند این جلسه را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات دنبال کنند.

منبع: ایسنا