شغل عجیب و جدید زنان چینی

پدیده «دوست دختر یابی» معضل جدید این روزهای چین می‌باشد.

در آوریل سال گذشته رسانه‌های محلی چین برای اولین بار به رواج پدیده دوست‌دختر خیابانی در سراسر این کشور اشاره کردند، هر چند در ابتدا این گزارش‌ها توجه زیادی را جلب نکرد اما اکنون این سرویس‌ها به خیابان‌های شلوغ شهرهای اصلی چین نیز باز شده است و عکس‌های مختلف زنان جوان را در حال فروختن آغوش، بوسه و همراهی مردان جوان نشان می‌دهد.

فشارهای وقت‌گیر ناشی از مسئولیت‌های کاری و خانوادگی، در ماه‌های اخیر گرایشی را در میان مردان جوان چینی برای خرید رابطه‌های عاطفی از دست‌فروشان خیابانی ایجاد کرده است.

در کنار یک ایستگاه مترو در شهر شنژن زن جوانی با تابلویی در دست دیده می‌شود که روی آن نوشته شده است: «یک یوان (معادل ۱۴ سنت آمریکا) برای در آغوش گرفتن، ۱۰ یوان برای یک بوسه و ۱۵ یوان برای تماشای یک فیلم با هم.»

نظرات در مورد دوست‌دختران خیابانی با این حال در رسانه‌های اجتماعی چین متفاوت است، برخی از آن استقبال کرده و برخی دیگر نیز آن را بی احترامی به زنان می‌دانند.

هی بو، وکیل مؤسسه حقوقی سیچوان، در این باره اظهار کرده است: «سرویس دوست‌دختر خیابانی در حال حاضر خارج از چارچوب نظارتی واضح قوانین موجود عمل می‌کند و خطر تبدیل شدن به فحشا یا معاملات خدمات جنسی را به همراه دارد.»

یورو نیوز