شرکت خودروسازی سیتروئن به ترویج آزار و اذیت زنان متهم شد

به گزارش جهان بانو، پس از اتهامات گسترده علیه سیتروئن در ارتباط با ترویج آزار و اذیت زنان، این شرکت خودروساز فرانسوی اقدام به حذف یکی از تبلیغات ویدیویی خود در کشور مصر کرد. گفتنی است که این تبلیغ اوایل دسامبر در رسانه‌های اجتماعی مصر منتشر شد. محتوای این آگهی تبلیغاتی این گونه است که […]

شرکت خودروسازی سیتروئن به ترویج آزار و اذیت زنان متهم شد

به گزارش جهان بانو، پس از اتهامات گسترده علیه سیتروئن در ارتباط با ترویج آزار و اذیت زنان، این شرکت خودروساز فرانسوی اقدام به حذف یکی از تبلیغات ویدیویی خود در کشور مصر کرد.

گفتنی است که این تبلیغ اوایل دسامبر در رسانه‌های اجتماعی مصر منتشر شد. محتوای این آگهی تبلیغاتی این گونه است که عمرو دیاب، خواننده پاپ ۶۰ ساله مصری پشت فرمان یک مدل جدید از خودروی C4 دیده می‌شود. بر اساس اظهارات صاحبان این شرکت خودروساز فرانسوی هدف از ساخت این تبلیغ، نمایش فناوری عکسبرداری با استفاده از دوربین نصب‌شده در آینه عقب این محصول جدید است.

دیاب در این تبلیغ از دوربین آینه عقب خودرو برای عکاسی مخفیانه از یک رهگذر زن که در حال عبور از مقابل این اتوموبیل است، استفاده می‌کند. سپس این خواننده مصری در حال لبخند زدن به این عکس که به طور ناگهانی در تلفن همراهش‌ نمایان شده است، به تصویر کشیده می‌شود و از آن زن رهگذر نیز دعوت می‌کند تا به وی در داخل اتوموبیل ملحق شود.

این ویدیو تبلیغاتی انتقادات بسیاری را در رسانه‌های اجتماعی مصر به دنبال داشت و برخی از افراد از آن به عنوان ترویج آزار و اذیت زنان یاد کرده‌اند. ریل عبدالطیف، فعال حقوق زنان در صفحه توییتر خود نوشت: “گرفتن عکس یک زن بدون رضایت وی چندش‌آور است و شما در حال آزار و اذیت جنسی هستید.”

منتقد دیگری با نام احمد توفیق نیز این پرسش را مطرح کرد که چگونه سیتروئن تصور کرده است که این آگهی تبلیغاتی می‌تواند یک ایده خوب باشد. وی در زیر پست اینستاگرامی نوشت: “در وهله نخست چطور این آگهی تأیید شده است؟ مسئله اصلی اینجاست. این نشان می‌دهد که یک تیم کامل از افراد وجود دارند که در هیچ نقطه‌ای از این مسیر حتی به ذهن‌شان خطور نکرده که «آیا این شایسته است؟»

در نهایت با توجه به حجم انتقادات وارده، روز پنج شنبه گذشته سیتروئن این تبلیغ را حذف و برای انتشار آن عذرخواهی کرد. این شرکت در بیانیه‌ای در حساب اینستاگرام خود نوشت: “ما متوجه شده‌ایم که صحنه‌ای ناشایست تلقی شده است. ما تصمیم گرفته‌ایم تا این آگهی را حذف کنیم و عذرخواهی صمیمانه خود را نسبت به همه کسانی که از این فیلم رنجیده خاطر شدند ابراز کنیم.»

گفتنی است که در فضای مجازی این کشور انتقادات زیادی هم متوجه دیاب، خواننده مصری شد. کاربران در فضای مجازی به دلیل حضور وی در این تبلیغ او را مورد سرزنش و انتقاد قرار دادند، تا جایی که وی مجبور به عذرخواهی شد.

منبع: خودروپرس