شرایط بیمه زنان خانه دار از سوی سازمان تامین اجتماعی اعلام شد

به گزارش جهان بانو، سازمان تأمین اجتماعی از بیمه شدن زنان خانه دار خبر داد. این سازمان اعلام کرد که از جمله حمایت‌هایی که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به آسانی برای بانوان خانه دار قابل استفاده است، بیمه زنان خانه‌دار است. لازم به ذکر است که طبق این قانون روند وارد شدن به جمع بیمه‌شدگان […]

شرایط بیمه زنان خانه دار از سوی سازمان تامین اجتماعی اعلام شد

به گزارش جهان بانو، سازمان تأمین اجتماعی از بیمه شدن زنان خانه دار خبر داد. این سازمان اعلام کرد که از جمله حمایت‌هایی که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به آسانی برای بانوان خانه دار قابل استفاده است، بیمه زنان خانه‌دار است. لازم به ذکر است که طبق این قانون روند وارد شدن به جمع بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی  به سادگی انجام خواهد شد.

زنان ۱۸ تا ۵۰ ساله افرادی هستند که چتر حمایتی این قانون آن ها را در برمی گیرد و  میزان سابقه بیمه‌پردازی قبلی در مورد افرادی که بیش از ۵۰ سال  سن دارند به حداکثر سن مورد نظر افزوده خواهد شد. امکان گزینش نرخ پرداخت حق ‌بیمه و دستمزد مبنای پرداخت حق‌بیمه از ویژگی‌های دیگر بیمه بانوان خانه‌دار محسوب می شود.

نرخ پرداخت حق‌بیمه بانوان خانه‌دار به منظور برخوردار شدن از حمایت‌های بازنشستگی ۱۲ درصد و بازنشستگی و فوت که شامل پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط می شود ۱۴ درصد است و نرخ پرداخت حق‌بیمه مواردی مانند از کار افتادگی،  فوت و بازنشستگی نیز ۱۸ درصد خواهد بود.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که اگر در مواردی دستمزد انتخابی متقاضی بالاتر از حداقل دستمزد تصویب شده توسط شورای عالی کار باشد، ضریب دستمزد انتخابی نسبت به حداقل دستمزد تصویب شده توسط شورای عالی کار به طور پیوسته در سال های آینده مورد رعایت قرار خواهد گرفت.

از مزیت های دیگر طرح بیمه بانوان خانه‌دار می توان به انتخابی بودن استفاده از خدمات درمانی اشاره کرد. این مزیت و امتیاز به این صورت خواهد بود که اگر بانوانی که می خواهند از این نوع بیمه استفاده کنند تحت تکفل همسر، مادر یا پدر خود هستند و به این ترتیب از مزایای درمانی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار می باشند، نیازی به پرداخت حق سرانه درمان ندارند و در غیر این صورت می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان تصویب شده از خدمات درمانی مراکز ملکی و طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی نیز بهره مند شوند.

افرادی که متقاضی بیمه هستند می‌توانند بدون اینکه به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند، به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به آدرس اینترنتی www.es.tamin.ir وارد شوند و نسبت به انعقاد قرارداد حق بیمه و پرداخت آن اقدام نمایند.

منبع: پایگاه خبری – تحلیلی افق