سید مجتبی حسینی یمین: در صورت توجه به دستورات قرآنی آمارهای طلاق قطعا کمتر خواهد شد

به گزارش جهان بانو، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی یمین، مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآنی از الزام مردان به رفتار شایسته با همسران خود سخن گفت. وی اظهار کرد: برخورد شایسته مهم ترین مسئله در برخورد با خانم ها از نگاه قرآنی است. در سوره مبارکه نساء، در آیه نوزدهم خداوند […]

در صورت توجه به دستورات قرآنی آمار طلاق کمتر خواهد شد

به گزارش جهان بانو، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی یمین، مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآنی از الزام مردان به رفتار شایسته با همسران خود سخن گفت. وی اظهار کرد: برخورد شایسته مهم ترین مسئله در برخورد با خانم ها از نگاه قرآنی است. در سوره مبارکه نساء، در آیه نوزدهم خداوند متعال می فرماید «و عاشِروهُنَّ بِا المعروف». این قسمت از آیه بر همه آیات و روایات حاکم است و به مثابه قانون اساسی برای زندگی است. در این آیه دستور داده شده است که با خانم ها به صورت شایسته برخورد کنید. شایسته برخورد کردن با بانوان موضوعی است که همه ما درک و دریافتی از آن داریم و آن را درک می کنیم.

وی افزود: اگر یک مرد متاهل با یک فرد یا افراد دیگر در زمان تاهل خود در حال مراوده باشد قطعا شایسته نیست. موارد دیگری از این دست نیز مانند اینکه آقا در عین تاهل در فکر ازدواج دوم است، با همسر خود بد صحبت کند، وقتی خانم با وی در منزل صحبت می کند مرد جواب او را نمی دهد و یا با او صحبت نمی کند، به طور دائم از خانم های دیگر تعریف کند، دست و دلباز نیست و به هیچ وجه به نیازهای خانم توجه نمی کند هیچ کدام برخوردهای شایسته ای نیستند. توجه کنید که این آیه تا چه اندازه زیبا این موضوع را مطرح می کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: برخی از آقایان می گویند همسرشان بعضی از اوقات با آن ها به طور بدی برخورد می کند، نسبت به آقا بدرفتار است و خانم با وجود محبت همسر به وی محبت نمی کند. در ادامه آیه خداوند متعال می فرماید: « فَاِن کَرِهتُموهُنّ فَعَسی اَن تَکرَهُوا شَیئًا وَ یَجعَلَ اللهُ فِیهِ خَیراً کَثِیراً». معنای این قسمت از آیه این است که در صورتی که به دلیلی از همسرتان کراهت دارید، فورا به جدایی و طلاق فکر نکنید. ممکن است که آقا از همسرش کراهت داشته باشد، او را دوست نداشته باشد و یا خیلی از خانم خشنود نباشد و چه بسا انسان ها درباره یک شخص و یا یک مسئله احساس خوشایندی نداشته باشند، اما خداوند متعال برای آن ها در آن فرد و یا مسئله خیر بسیاری قرار داده است.

حسینی یمین خاطر نشان کرد: در واقع اگر خداوند با کسی معامله کند، زندگی فرد بسیار بهتر می شود و معضل بزرگی همچون طلاق نیز از بین خواهد رفت. سال ۹۸ در استان همدان کمی بیشتر از ۱۲ هزار ازدواج به ثبت رسید و در همان حال ۴ هزار طلاق نیز در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده است. این آمار نشان می دهد که به میزان هر ۲/۳ دهم درصد ازدواج یک طلاق صورت گرفته است. در صورتی که به این آیات توجه شود، این مشکل اجتماعی بسیار بسیار کمتر اتفاق خواهد افتاد.

منبع: ایکنا