نمادی از یک «مادر ایرانی» روی سکوی قهرمانی هانگژو

ساره جوانمردی، نمادی از یک «مادر ایرانی» است؛ جسور و قدرتمند، محکم و تسلیم‌ناپذیر و در عین حال با قلبی سرشار از عشق که با حضور روی سکوی قهرمانی در مسابقات پاراآسیایی هانگژو به همراه نوزاد ۳ ماهه‌اش توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

مسابقات پاراآسیایی هانگژو درحال برگزاری است و ورزشکاران در رشته‌های مختلف به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. اما روز گذشته رقابت‌ها در رشته تیراندازی آغاز شد و در نهایت در رشته تپانچه بادی ۱۰ متر زنان، کشور ما موفق به اخذ مدال طلا و نقره توسط فائزه احمدی با کسب ۲۳۶.۲ امتیاز و  ساره جوانمردی با ۲۳۳ امتیاز شدند.

کوچکترین مدال­ آور ایرانی

اما نکته قابل توجه هنگام اهدای مدال این رشته، آویختن مدال نقره به گردن کودک سه ماهه ساره جوانمردی بود. ملی‌پوش ۳۸ ساله کشورمان در هنگام اهدای مدال، نوزاد خود را به بالای سکو برد و مسئول اهدای مدال، نقره تپانچه بادی بر گردن او انداخت.

تصویری از مدال آوری یک مادر ایرانی با در آغوش داشتن نوزادی ۳ ماهه، توجه همه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. بانویی که با قدرت هرچه تمام، کودکش را در آغوش گرفت و راهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شد تا به همه دنیا نشان دهد، نه زن ایرانی در بند است و نه مادری که به تازگی بارش را به زمین گذاشته است او باشجاعت هرچه تمام، مرزها را شکست؛ با نوزادش پا به سالن مسابقات گذاشت و با او مدال نقره را بر گردن آویخت.

چنین صحنه‌ای تا به حال در هیچ میدان پاراآسیایی و پارالمپیک دیده نشده و این بانوی توانمند ایرانی، اولین کسی است که این چنین پا به میدان مسابقه می‌گذارد. قطعا او نماد یک بانوی جسور ایرانی است که در هانگژو به همه نشان داد، معلولیت، زن بودن، مادر بودن و محجبه بودن، هیچ کدام سد راهی برای رسیدن به قله‌های افتخار نیست؛ فقط کافی است عزمت را جزم کنی تا همه مرزها را بشکنی.

مدال نقره ساره جوانمردی در تپانچه بادی ۱۰ متر، از هر طلایی با ارزش‌تر است و حتی برگزارکنندگان مسابقات هم، این موضوع را به خوبی درک کرده بودند، بطوریکه وقتی برای اهدای مدال ساره جوانمردی نزد او رفتند، نه تنها مدال را بر گردن مهمان ویژه هانگژو انداختند، بلکه در اقدامی بی‌سابقه، پرنده فی فی؛ عروسک نماد این بازی‌ها را نیز برای نوزاد او هدیه بردند و این چنین بود که همه مبهوت جایگاه ارزشمند یک مادر ایرانی شدند.

ساره جوانمردی، قهرمان پارالمپیک: برای رسیدن به هدف در شرایط سخت کرونایی تمرین کردم

فارس