آغاز سلول درمانی زنان نابارور در مازندران

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،گفت: مطالعات سلول درمانی زنان نابارور را آغاز کردیم و به زودی این روش در استان مازندران عملیاتی می‌شود.

احسان اندارمی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان نفر برگزیده جشنواره بین‌المللی رویان معرفی شده از برنامه‌ریزی برای درمان زنان نابارور به روش سلول درمانی خبر داد.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار علم و فناوری مازندران، اظهار کرد: در این روش بانوانی که به روش دارویی پاسخ نمی‌دهند با استفاده از سلول درمانی نسبت به درمان آنها اقدام می‌کنیم.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطر نشان کرد: این روش در پژوهشگاه ابن سینا در حال انجام است و تاکنون نتایج قابل قبولی هم دریافت شده و بنا داریم با توجه به دانش کافی که در این زمینه در اختیار داریم این روش درمانی را در استان مازندران عملیاتی کنیم که در همه مراکز دنیا درمان تا ۴۰ درصد پاسخ داده است.

وی  با اعلام اینکه سلول درمانی یک روش ایمن و بدون عوارض است، افزود: فاز اول این طرح در استان مازندران در حال اجرا است و با توجه به بازخوردهای مناسب در سایر حوزه‌های درمانی از این روش استفاده می‌کنیم.

اندارمی با اعلام اینکه چشم انداز سلول درمانی در آینده بسیار روشن است، افزود: در ۱۰ سال آینده سلول درمانی یکی از راهکارهای  اصلی حوزه درمان محسوب می‌شود.