سخنان رهبر انقلاب در ارتباط با کتاب حوض خون/روایتی از مقاومت زنان اندیمشک

به گزارش جهان بانو،‌ نشست رهبر انقلاب با دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان زنجان پنجشنبه ۶ آبان برگزار شد. آیت الله خامنه ای در این دیدار به کتاب «حوض خون؛ روایت زنان اندیمشک از رخت‌شویی در دفاع مقدس»  اشاره کردند و گفتند که به‌تازگی آن را مطالعه کرده‌اند. کتاب یادشده توسط فاطمه‌سادات میرعالی نگارش و تدوین شده […]

کتاب حوض خون، روایتی از مقاومت زنان اندیمشک به چاپ رسید

به گزارش جهان بانو،‌ نشست رهبر انقلاب با دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان زنجان پنجشنبه ۶ آبان برگزار شد. آیت الله خامنه ای در این دیدار به کتاب «حوض خون؛ روایت زنان اندیمشک از رخت‌شویی در دفاع مقدس»  اشاره کردند و گفتند که به‌تازگی آن را مطالعه کرده‌اند. کتاب یادشده توسط فاطمه‌سادات میرعالی نگارش و تدوین شده و انتشارات راه‌یار نیز اقدام به چاپ آن کرده است. هم اکنون نسخه‌های چاپ دوم کتاب «حوض خون» در بازار وجود دارد.

رهبر انقلاب در سخنرانی امروز خود در رابطه با این کتاب بیان کردند: «من اخیراً یک کتابی خواندم به نام «حوض خون» ــ البتّه من در اهواز دیده بودم؛ خودم مشاهده کردم آنجایی را که لباس‌های خونی رزمندگان را و ملحفه‌های خونی بیمارستان‌ها و رزمندگان را می‌شستند؛ [اینها را] دیدم ــ که این کتاب تفصیل این چیزها را نوشته؛ انسان واقعاً حیرت می‌کند؛ انسان شرمنده می‌شود در مقابل این همه خدمتی که این بانوان انجام دادند در طول چند سال و چه زحماتی را متحمّل شدند؛ اینها چیزهایی است که قابل ذکر کردن است.»

کتاب «حوض خون» که توسط فاطمه ‌سادت میرعالی به رشته تحریر درآمده است، خاطرات و روایت‌های ۶۴ نفر از زنان اندیمشکی در ارتباط با فعالیت‌هایشان در قسمت رخت‌شویی لباس های رزمندگان دفاع مقدس است.

گفتنی است که این‌کتاب با همکاری واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر تاریخ شفاهی اندیمشک نگاشته شده است و نرگس میردورقی، آمنه لهراسبی، زهرا بختور، نسرین تتر، فاطمه‌سادات میرعالی، سمیه تتر، سمانه نیکدل و مهناز الفتی‌پور گردآوری روایت ها و خاطرات و پژهش درباره آن‌ها را بر عهده داشته‌اند.

این‌کتاب سومین‌ اثر و چهارمین عنوانی است که انتشارات راه‌یار در مجموعه های‌ «پشیبانی جنگ» و «زنان انقلاب» به چاپ می‌رساند.

منبع: خبرگزاری مهر