سختی های لژیونر شدن از زبان بانوی لژیونر ایرانی در سوپر لیگ ترکیه

به گزارش جهان بانو، الناز قاسمی، لژیونر هندبال زنان در سوپر لیگ ترکیه از سختی های لژیونر شدن در رشته هندبال سخن گفت. وی بیان کرد: یکی از هدف هایی که همه بازیکنان هندبال در پی رسیدن به آن هستند لژیونر شدن است، اما این اتفاق برای ما که دیده نمی‌شویم کار بسیار سختی است. […]

الناز قاسمی لژیونر یرانی تیم آنادولو لیگ ترکیه

به گزارش جهان بانو، الناز قاسمی، لژیونر هندبال زنان در سوپر لیگ ترکیه از سختی های لژیونر شدن در رشته هندبال سخن گفت. وی بیان کرد: یکی از هدف هایی که همه بازیکنان هندبال در پی رسیدن به آن هستند لژیونر شدن است، اما این اتفاق برای ما که دیده نمی‌شویم کار بسیار سختی است.

وی با اشاره به حضور خود در سوپر لیگ ترکیه افزود: تیم آنادولو تیم خوب و جوانی است که از ۴ لژیونر ایرانی برخوردار است. ترکیب سایر بازیکنان این تیم نیز به این صورت است: دو بازیکن از برزیل، یک بازیکن از روسیه و بقیه بازیکنان از ترکیه. تیم آنادولو نخستین سال حضور خود را در لیگ برتر و دسته یک ترکیه می گذراند و تا به امروز به لطف خداوند همه چیز خوب بوده است.

قاسمی سطح مسابقات سوپر لیگ ترکیه را بسیار بالاتر از لیگ ایران دانست و دلیل این برتری را این گونه تشریح کرد: بازیکنانی که در سوپر لیگ این کشور مشغول به فعالیت هستند، در مسابقات اروپایی نیز با تیم های قدرتمند به رقابت می پردازند و در نتیجه سبک بازی آن‌ها با ایران و آسیا متفاوت است و قابل مقایسه نیست.

این لژیونر هندبال زنان اظهار کرد: از لژیونر شدن حس بسیار خوبی دارم. هیچ زمانی رشته هندبال در ایران آن‌طور که شایسته است دیده نشده و باید این را هم در نظر گرفت که لژیونر شدن در بخش زنان به خودی خود کار دشواری است. ما در سطح آسیا بازی می‌کنیم و در این قاره تیم های بسیار خوبی مانند ژاپن، کره و … وجود دارند؛ بنابراین هیچ گاه فرصت دیده شدن برای بازیکنان ایران وجود نداشته است.

وی اضافه کرد: من تصور می‌کنم لژیونر شدن یکی از هدف هایی است که بیشتر بازیکنان رشته ما در پی کسب آن هستند تا بتوانند به سطح بالاتری برسند و از مزایای مالی بهتری بهره مند گردند. خدا را شکر این اتفاق برای ما افتاد و حقیقتا زحمت و تلاش بسیار زیادی برای رسیدن به این هدف لازم است و من خدا را شاکرم که ما چهار نفر توانستیم این سختی ها را پشت سر بگذاریم.           من امیدوارم که در سال‌های آینده شاهد حضور لژیونرهای بیش‌تری از کشورمان باشیم.

قاسمی در جواب به این‌ پرسش که مبلغ قراردادها در لیگ ترکیه چند برابر ایران است؟ پاسخ داد: اگر بخواهیم مقایسه کنیم، مبلغ قرارداد در کشور ترکیه بسیار بیشتر از لیگ ایران است. نمی‌توانم بگویم چند برابر ولی بسیار بسیار بیش‌تر از کشورمان است.

این لژیونر هندبال زنان تصریح کرد: لیگ ایران و ترکیه در تکنیک و تاکتیک بسیار متفاوت هستند، چرا که لیگ ترکیه یک لیگ اروپایی محسوب می شود و سطح بازی آن‌ها بسیار با ایران متفاوت است. از سوی دیگر همه باشگاه‌هایی که من در این کشور مشاهده می کنم، واقعا مانند باشگاه های حرفه‌ای به فعالیت می پردازند. از نوع و پوشش لباس‌ها گرفته تا رفت و آمدها همه چیز مانند یک باشگاه بزرگ است که ما در ایران نمونه آن را تنها در ورزش فوتبال مشاهده می کنیم. در هندبال بسیار کم شاهد این نوع از تیم‌داری هستیم.

وی افزود: موضوع دیگری که در لیگ این کشور بسیار جالب توجه است حضور هواداران ورزش هندبال است. افراد بسیاری در ترکیه به رشته هندبال علاقه دارند، آن را دنبال می کنند و در نتیجه طرفدار آن هستند. در ترکیه اشتیاق بسیار زیادی نسبت به این رشته وجود دارد، هندبال رشته مهمی محسوب می شود و برای مردم از جذابیت برخوردار است.

این لژیونر هندبال زنان با اشاره به حضور خود در تیم ملی برای شرکت در رقابت های جهانی اسپانیا اظهار کرد: برگزاری مسابقات و تمرین های لیگ ترکیه به گونه ای است که بازیکنان سه هفته در مسابقات و سه هفته نیز در تمرینات پی در پی به سر می برند. در حال حاضر اردوهای تیم ملی برگزار نشده است و ما امیدوار هستیم که اردوها در آن سه هفته‌ای برگزار شود که ما  مسابقه نداریم. حضور نداشتن ما در تیم ملی به طور حتم مشکل ساز خواهد شد، چرا که ما چهار نفر در ترکیه مشغول به فعالیت هستیم. امیدوار هستم که ما نیز بتوانیم در اردوها شرکت کنیم و برای شرکت در مسابقات جهانی آماده شویم.

قاسمی در ارتباط با پیروزی تیم آنادولو در زمان نخستین حضورش در ترکیه بیان کرد: من، نوریه و فاطمه پس از رقابت های قهرمانی آسیا در اردن فورا به ترکیه آمدیم. این تیم سه هفته مسابقه انجام داده بود و در هر سه نیز شکست خورده بود و ما با توجه به زمان حضورمان، به سه هفته تمرینی رسیدیم. در این سه هفته تمرینات بسیار سختی داشتیم. همه اعضای تیم تلاش کردند تا نتیجه چهارمین مسابقه پیروزی باشد. من در زمین از بازی لذت می‌بردم چون سبک بازی‌ها با ایران متفاوت است. خدا کمک کرد و ما خوب کار کردیم و در این رقابت پیروز شدیم.

وی در ادامه گفت: حقیقتا آرزو دارم که هندبال بانوان کشورمان دیده شود. در میان ورزش های توپی هندبال رشته بسیار سختی است و من تلاش و زحمت دختران این رشته را مشاهده می کنم؛ آن ها سخت تمرین می کنند و تمرینات و بدنسازی دشواری دارند. شرایط برای این بازیکنان بسیار سخت است، اما در حال حاضر جایگاه ورزش هندبال در کشورمان آن چیزی نیست که باید باشد و با جایگاه واقعی خود فاصله دارد.

این ملی‌پوش هندبال تاکید کرد: دوست دارم در ایران رشته هندبال به جایگاهی برسد که مردم برای دیدن آن اشتیاق داشته باشند. بیایند و از دیدن مسابقات هندبال لذت ببرند. این‌ موضوعات است که به بازیکنان انگیزه می‌دهد تا رشد و ترقی کنند. حقیقتا امیدوار هستم که این اتفاق برای هندبال ایران رخ دهد. آرزوی قلبی من این است که تماشاچیان زیادی در سالن بازی مرا مشاهده کنند. این باعث می‌شود جایگاه واقعی هندبال مشخص شود، مبلغ قراردادها بالا برود و بازیکن، داور، مربی و همه ارزشمند باشند.

منبع: ایسنا