ساره جوانمردی، قهرمان پارالمپیک: برای رسیدن به هدف در شرایط سخت کرونایی تمرین کردم

بانوی تیرانداز و قهرمان پارالمپیک گفت:همه تیرهایم را برای کسب افتخاری بیشتر برای ملتم شلیک خواهم کرد و کسب سومین مدال طلای پارالمپیک را آرزوی دست یافتنی خود می‌دانم و برای رسیدن به هدف در شرایط کرونایی سخت تمرین کرده‌ام. به گزارش ایرنا، ساره جوانمردی دارنده ۲ نشان طلای پارالمپیک ریو با اشاره به اینکه برای […]

ساره جوانمردی قهرمان پاراالمپیک برای سومین مدال طلای پارالمپیک می جنگد

بانوی تیرانداز و قهرمان پارالمپیک گفت:همه تیرهایم را برای کسب افتخاری بیشتر برای ملتم شلیک خواهم کرد و کسب سومین مدال طلای پارالمپیک را آرزوی دست یافتنی خود می‌دانم و برای رسیدن به هدف در شرایط کرونایی سخت تمرین کرده‌ام.

به گزارش ایرنا، ساره جوانمردی دارنده ۲ نشان طلای پارالمپیک ریو با اشاره به اینکه برای شلیک به سومین طلای پارآلمپیک ۲۰۲۰ به توکیو می روم اعلام کرد: از تیراندازی به هدف خسته نمی شوم تا جایی که انگشتانم حس داشته باشد، ماشه را می چکانم.

وی اضافه کرد: هم اینک در اردوی آمادگی به سر می برم و قرار است سوم شهریور ماه عازم توکیو شویم و در رقابت های تیراندازی با تپانچه ۱۰ متر ۹  شهریور ماه  و ۵۰ متر مختلط هم چهاردهم همین ماه  شرکت کنم.

بهترین ورزشکار آسیا ادامه داد: طی یک سال گذشته به دلیل شیوع کرونا  اردو نداشتیم و رقابت های پارالمپیک یک سال به تعویق افتاد و تنها در یک مسابقه تدارکاتی شرکت داشتم و آن هم در مسابقات جهانی امارات بود که یک طلا و یک نقره انفرادی کسب کردم اما هم اینک زیر نظر مربیان شرایط خوبی دارم.

انتظار از مسئولان فارس برای تبعیض قائل نشدن بین ورزشکاران  

جوانمردی با اظهار اینکه هیچ کس از مسئولان فارس قبل از اعزام را ندیدم، بیان داشت: احساسم بر این است که تاریخ دوباره دارد تکرار می شود و پیش از رفتن به توکیو به مسئولان استان گوشزد می کنم که در کل کشور به ورزشکاران المپیک و پارالمپیک به یک چشم  و برابری نگاه می کنند و این امر در کشور حاکم شده است و در فارس هم چنین باشد. 

وی ضمن گفتن تبریک به محمدرضا گرایی دارنده نشان طلای المپیک توکیو ، اظهار داشت: ورزشکاران پارالمپیکی فارس انتظار دارند همانگونه که از برادران گرایی که تاج سر ما هستند حمایت کردند، مانند دوره های قبل و مسئولان قبلی این اتفاق نیفتد و چه پیش از رفتن  و چه پس از بازگشت غایب میدان نباشند و به همان چشم دیده شوند و زحمات آنها را یکسان ببینند.

شلیک به مدال طلای سوم برای خوشحالی مردم          

وی گفت : دعای خیر مردم همیشه بدرقه راه ما بوده است و بسیار امیدوار هستم خوشرنگ ترین مدال را برای خوشحالی دل مردم کشورم  که اکثر خانواده در اوضاع فجیع کرونا عزادار هستند را شاد کنم می دانم آنها حال روز خوشی ندارند و تپانچه ام را برای خوشحالی مردم و فتح طلای سوم پارالمپیک می چکانم.

رقیبان جوانمردی  در پارالمیپک توکیو

تیر اندازانی از کشورهای اوکراین، مقدونیه، ترکیه و لهستان در ۱۰ متر تپانچه بادی و در ماده  ۵۰ متر مختلط هم کشورهای چین،هند، کره جنوبی و اوکراین رقیبان ساره جوانمردی هستند و او بر این باور است که تمام حریفانش را پشت سر بگذارد و سومین مدال طلای پارالمپیک را شکار کند.

ویترین افتخارات ساره  

گنجینه افتخارات ساره جوانمردی تیرانداز، ۲ نشان طلا و یک برنز پارالمپیک ریو و لندن، پنج طلا و ۲ نقره و یک برنز قهرمانی جهان، سه طلا و ۲نقره مسابقات جام جهانی، چهار طلا و یک نقره بازی های پارا آسیایی در تپانچه ۱۰ متر و ۵۰متر ، ۲ بار عنوان برترین ورزشکارماه جهان،بهترین بانوی ورزشکار آسیا و  پرچمدار مراسم افتتاحیه بازیهای پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا  از جمله افتخارات این بانوی تیرانداز است که به هدف زده است.

۵۹ ورزشکار، کاروان اعزامی ایران با نام سردار دل‌ها در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را تشکیل می دهند که در بین آنها پنج ورزشکار از استان فارس حضور دارند.

ساره جوانمردی و سمیرا ارم در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در دو و میدانی و مجتبی کمالی در بسکتبال با ویلچر پنج ورزشکار استان فارس هستند که امید زیادی به ویژه در تیراندازی و دو و میدانی برای  کسب مقام دارند.

 دو و میدانی، وزنه‌برداری، تیراندازی، تیراندازی با کمان، قایقرانی، تکواندو، جودو، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر از جمله رشته هایی است که ورزشکاران ایرانی در آن شرکت دارند.

کاروان ورزشی ایران  

کاروان ورزشی ایران با نام سردار دل ها  متشکل از ۵۹ ورزشکار و  ۲۰ مربی اواخر مردادماه  برای حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو عازم ژاپن می شود.

بازیهای پارالمپیک توکیو از روز چهارشنبه سوم شهریور آغاز می‌شود و تا چهاردهم همین ماه ادامه دارد.