زنان یک سوم از کرسی های کمیسیون ورزشکاران را در دومین دوره از آن خود کردند

به گزارش جهان بانو، دومین دوره از انتخابات کمیسیون ورزشکاران در حالی پایان یافت که ۱۰ ورزشکار مرد و پنج ورزشکار زن برای همکاری به این کمیسیون معرفی شدند. حضور بانوان در مقایسه با دوره اول این رویداد با افزایش رو به رو بوده است. روز گذشته ۲۱ آبان ماه دومین دوره این رویداد با […]

زنان یک سوم از کرسی های کمیسیون ورزشکاران را در دومین دوره از آن خود کردند

به گزارش جهان بانو، دومین دوره از انتخابات کمیسیون ورزشکاران در حالی پایان یافت که ۱۰ ورزشکار مرد و پنج ورزشکار زن برای همکاری به این کمیسیون معرفی شدند. حضور بانوان در مقایسه با دوره اول این رویداد با افزایش رو به رو بوده است.

روز گذشته ۲۱ آبان ماه دومین دوره این رویداد با رقابت ۵۶ نامزد و مشارکت ۱۳۲ نفر برگزار شد و از این تعداد ۱۷ زن برای کسب کرسی های کمیسیون ورزشکاران به رقابت پرداختند تا در این دوره از سهم بیشتری برخوردار باشند.

در اولین دوره از این رویداد تنها ۱۱ زن در میان ۵۷ نفری که برای شرکت در این انتخابات نامزد شده بودند حضور داشتند و در نتیجه ما شاهد افزایش تعداد بانوان در این دوره در مقایسه با دوره گذشته هستیم. این مشارکت و سهم خواهی بانوان باعث شد که در دومین دوره انتخابات کرسی های بیشتری نصیب آنان شود.

در حقیقت از ۱۷ بانوی ورزشکار که در دومین دوره انتخابات کمیسیون ورزشکاران نامزد شده بودند پنج نفر برگزیده شدند. شهربانو منصوریان (ووشو) با ۶۰ رای، زهرا نعمتی (تیرو کمان) با ۵۸ رای، فرزانه فصیحی (دوومیدانی) با ۵۷ رای، حمیده عباسعلی (کاراته) با ۵۱ رای و نجمه خدمتی (تیراندازی) با ۴۱ رای افراد برگزیده این دوره از انتخابات بودند. گفتنی است که زهرا نعمتی تنها بانویی بود که برای دوره دوم در زمره منتخبین قرار گرفت و عباسعلی، فصیحی و منصوریان نیز در اولین حضور خود در این انتخابات به کمیسیون ورزشکاران راه پیدا کردند.

در اولین دوره این رویداد ۱۱ زن ورزشکار برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران نامزد شده بودند و فقط سه نفر از آنان به این کمیسیون راه پیدا کردند. الهه احمدی، کیمیا علیزاده و زهرا نعمتی که افراد راه یافته به این کمیسیون بودند، کمتر از یک چهارم کرسی های آن را در اختیار داشتند. در حال حاضر شمار زنان راه یافته به دومین دوره کمیسیون ورزشکاران در مقایسه با دوره اول از سه نفر به پنج نفر افزایش پیدا کرده است و این به معنای به دست آوردن یک سوم کرسی های این کمیسیون است.

گفتنی است که در دوره اول بانوان در چهار رشته شرکت کرده بودند و در این دوره تعداد رشته ها به ۹ رشته افزایش یافت.

لازم به ذکر است که از میان ۱۵ برگزیده این دوره ۱۰ ورزشکار راه یافته به کمیسیون مرد هستند و ۹ نفر از آنان به جز مجتبی عابدینی برای اولین بار به کمیسیون راه پیدا کرده اند. سجاد گنج‌زاده با ۸۸ رای، حسن یزدانی با ۷۹ رای، ذبیح اله پورشیب با ۷۱ رای، احسان حدادی با ۶۷ رای، بهداد سلیمی با ۶۳ رای، امین بوداغی با ۶۱ رای،  مصطفی نودهی با ۴۹ رای، محمدرضا گرایی با ۴۶ رای و حسین ساوه شمشکی با ۴۱ رای چهره های جدید این دوره از کمیسیون ورزشکاران هستند. به عبارتی مجتبی عابدینی و زهرا نعمتی تنها اعضایی هستند که در دو دوره متوالی عضو کمیسیون بوده اند.

منبع: ایرنا