زنان کویتی مجوز پیوستن به ارتش این کشور را دریافت کردند

به گزارش جهان بانو، حمد جابر العلی، وزیر دفاع کویت، ۲۰ مهرماه دستوری مبنی بر ثبت نام از بانوان این کشور که متمایل به پیوستن به ارتش کویت هستند را صادر کرد. طبق گزارش خبرگزاری رسمی کویت، زنان این کشور می توانند با عناوین افسر متخصص، درجه دار و نیز به طور مستقل به ارتش […]

زنان کویتب مجوز پیوستن به ارتش این کشور را دریافت کردند

به گزارش جهان بانو، حمد جابر العلی، وزیر دفاع کویت، ۲۰ مهرماه دستوری مبنی بر ثبت نام از بانوان این کشور که متمایل به پیوستن به ارتش کویت هستند را صادر کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی کویت، زنان این کشور می توانند با عناوین افسر متخصص، درجه دار و نیز به طور مستقل به ارتش این کشور بپیوندند. آن ها می توانند فعلا در زمینه خدمات پزشکی و خدمات پشتیبانی نظامی به فعالیت بپردازند.

وزیر دفاع کویت در این خصوص اظهار کرد: زن کویتی ثابت کرده است که در کنار مردان در همه عرصه ها و شرایط دشوار کشور حضور دارد و حال، زمان آن فرا رسیده است که فرصت پیوستن زنان کشورمان به ارتش و خدمت نظامی را فراهم کنیم.

حمد جابر العلی اضافه کرد: تصمیمی که امروز در ارتباط با این موضوع گرفته شد، ناظر به نقش و مسئولیت ارتش کویت در محفاظت از کشورمان و نگاهبانی از امنیت و ثبات آن در برابر هرگونه خطر خارجی است. همچنین، حمایت و کمک به نهادهای دولتی برای مقابله با هرگونه تحولات داخلی نیز، در این تصمیم لحاظ شده است.

کویت نخستین کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس نیست که مجوز ورود بانوان به ارتش و خدمت نظامی را صادر می کند؛ پیش از این نیز کشورهای عربستان، امارات، قطر، بحرین و عمان، زنان را در عرصه نظامی به کار گرفته بودند.

منبع: خبرگزاری مهر