زنان مسلمان هند؛ هدف جدید اقدامات اسلام ستیزانه دولت دهلی

به گزارش جهان بانو، در ۱ ژانویه قراتولین رهبر، روزنامه‌نگار اهل کشمیر تحت کنترل هند، از خواب برخاست و به طور اتفاقی مشاهده کرد که در فهرست حراج آنلاین یک برنامه موبایلی قرار گرفته است. بدون اجازه وی از او عکس برداری شده و این عکس در یک برنامه برای فروش بارگزاری شده بود. این […]

زنان مسلمان هند هدف جدید اقدامات اسلام ستیزانه دولت دهلی

به گزارش جهان بانو، در ۱ ژانویه قراتولین رهبر، روزنامه‌نگار اهل کشمیر تحت کنترل هند، از خواب برخاست و به طور اتفاقی مشاهده کرد که در فهرست حراج آنلاین یک برنامه موبایلی قرار گرفته است. بدون اجازه وی از او عکس برداری شده و این عکس در یک برنامه برای فروش بارگزاری شده بود.

این روزنامه‌نگار اهل کشمیر، تنها زن کشمیری نبود که بدون اجازه ی او عکسش در فهرست حراج آنلاین قرار گرفته شد. تصویر بیشتر از ۱۰۰ زن مسلمان دیگر در این برنامه فروش آنلاین بارگذاری شده بود و در میان آنها شابانا عظیمی بازیگر و همسر یکی از قضات هندی، چندین خبرنگار، روزنامه‌نگار، فعال و سیاستمدار زن مسلمان نیز دیده می‌شود.

برنامه موبایلی Bulli Bai دومین نرم‌افزاری است که در چند ماه اخیر بانوان مسلمان را هدف حملات خود قرار داده است. مسلمانان این موضوع را توطئه‌ای جدید برای هدف قرار دادن خود می‌دانند و البته برای پیگیری و رفع این مشکل امیدی به سیستم قضایی و پلیس کشور هند ندارند. حتی ملاله یوسف‌زی، بانوی فعال پاکستانی هم که برنده جایزه صلح نوبل شده، در این نرم‌افزار به حراج گذاشته شده است.

این برنامه کاربردی موبایلی در بستر یکی از وبسایت‌های توسعه نرم‌افزار باز مایکروسافت به نام GitHub قرار دارد و مسلمانان معتقدند که تنها دلیل ایجاد این برنامه، تحقیر زنان مسلمان است.

لازم به ذکر است که از زمان روی کار آمدن نارندرا مودی از اعضای حزب هندوی بهاریاتا جاناتا، مسلمانان این کشور با افزایش فشارها و تنش ها مواجه بوده اند. مسلمانان در شهرها و ایالات بسیاری به طور روزانه هدف آزار و اذیت هندوهای افراطی قرار دارند.

منبع: شفقنا