زنان مسلمان تائورانگا منحصر به فرد بودن خود را اعلام کردند

اختصاصی جهان بانو : گروهی از زنان مسلمان در تائورانگای نیوزیلند با استفاده از هنر هویت خود را بیان کرده اند.آنها ماسکهایی برای خود ساخته اند که نشان می دهد چه کسی هستند و زندگی آنها در نیوزیلند چگونه است. نقابراخمیلیا اوتامی نشان می دهد که او همیشه به آنچه می پوشد افتخار می¬کند. هینا […]

اختصاصی جهان بانو : گروهی از زنان مسلمان در تائورانگای نیوزیلند با استفاده از هنر هویت خود را بیان کرده اند.آنها ماسکهایی برای خود ساخته اند که نشان می دهد چه کسی هستند و زندگی آنها در نیوزیلند چگونه است.

نقابراخمیلیا اوتامی نشان می دهد که او همیشه به آنچه می پوشد افتخار می¬کند.
هینا تبسم چیما این طرح را برای بررسی احساس زنان از درک جامعه نیوزیلند نسبت به آنان آغاز کرده است.
این ماسکها در ویترین کتابخانه شهر تائورانگا به نمایش گذاشته شده¬اند و هینا امیدوار است کهبتواند آنها را در کتابخانه¬های دیگر و در گالری انکوباتور در دهکده تاریخی (Historic Village) نیز به نمایش بگذارد، به ویژه در این زمان که قرنطینه مانع بازدید مردم از این ماسکها می شود.
هینا بازخورد وسیعی از بانوانی که در این زمینه هنرآفرینی کرده اند دریافت نموده است. او می گوید: «این زنان گفته اند این کار به آنها فرصت فکر کردن داده است».
«ما آنقدر در زندگی روزمره مان درگیر هستیم که هرگز نگاهی به گذشته نمی اندازیم تا درباره هویت خودمان کمی فکر کنیم. این طرح فرصت بسیار خوبی به آنها می دهد تا درباره خودشان فکر کنند.»
به گفته¬یهینا پژوهشها نشان می دهد که کلیشه هایی درباره زنان مسلمان وجود دارد و همه آنها به عنوان یک گروه یکدست و شبیه به هم در نظر گرفته می شوند. وی اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه به تغییر این دیدگاه نسبت به زنان مسلمان کمک کند.
وی افزود: «کلیشه های متعددی درباره زنان مسلمان وجود دارد، مانند ظلم و سرکوب آنها، پوشش اجباری و شستشوی مغزی شان. این نمایشگاه تلاشی است برای در هم شکستن این کلیشه ها. زنان مسلمانی وجود دارند که در انتخاب آزاد هستند، کسانی که به خواست خود روسری بر سر می¬کنند. این طرح تصویری متفاوت و متنوع از زنان مسلمان و زندگی آنان به تصویر می¬کشد و نشان می¬دهد که تنها یک نوع ثابت از مسلمان بودن وجود ندارد.»
زنان شرکت کننده در این نمایشگاه از نژادهای مختلفی هستند؛ از جمله مالزیایی، اندوزیایی، آفریقای جنوبی، هندی، بنگلادشی و پاکستانی.
هینا گفت: «تفکر کلیشه ای درباره زنان مسلمان و در نظر گرفتن آنها به مثابه یک گروه یکدست باعث غفلت از غنای فرهنگی که این زنان به آن تعلق دارند می¬شود.»

زنان مسلمان تائورانگا منحصر به فرد بودن خود را اعلام کردند

یکی از کارگاههای تولید ماسک
هینا می گوید وقتی زنان مسلمان به نیوزیلند مهاجرت می کنند برای یافتن محلی که با آن سازگار باشند با چالشهایی مواجه می شوند.
«وقتی زنان در غرب و در اقلیت زندگی می کنند، نحوه در میان گذاشتن ایمان و اعتقاداتشان در زندگی روزمره بسیار متفاوت است. آنها با یک چالشهایی جدید مواجه می شوند و شکل جدیدی از هویت مسلمانی را در اینجا پیدا می کنند.»
هینا از نمایش این ۳۰ ماسک و این که هر یک از آنها چه قدر منحصر به فرد هستند بسیار خوشحال است و معتقد است: «این ماسکها حامل پیامی بسیار قوی و قدرتمند هستند.»
گفتنی است، بودجه این طرح از سوی یک سازمان هنری در تائورانگای نیوزیلند با عنوان Creative Bay of Plenty و یک سازمان تامین مالی در تائورانگا (TECT) تامین شده است.

زنان مسلمان تائورانگا منحصر به فرد بودن خود را اعلام کردند