زنان فلسطینی؛ اسوه های مقاومت

از همان زمان تشکیل رژیم جعلی صهیونیست در سال ۱۹۴۸ با غصب قبله نخست مسلمین، این زنان غیور فلسطینی بودند که کنار خانواده‌های‌شان، به تهییج مردان پرداختند تا ۷۵ سال بعد همچنان سرزمینی با نام فلسطین وجود داشته و توسط ظالمان دنیا از بین نرود.

به گزارش جهان بانو به نقل از روزنامه وطن امروز، سارا هوشمندی فعال رسانه در یادداشتی نوشت:  ۱۰ روز از آغاز عملیات توفان الاقصی می‌گذرد و همچنان جهان شگفت‌زده از اقدام تاریخی رزمندگان مجاهد حماس و جهاد اسلامی در تحمیل شکست اطلاعاتی به اسرائیل غاصب با برجا گذاشتن ۱۵۰۰ نفر تلفات از صهیونیست‌هاست. اما در روزهای اخیر کسی به یک موضوع بسیار مهم نپرداخت و آن اینکه «این مجاهدان رشید را چه کسانی پرورش داده‌اند که با تعداد معدود چندصد نفره، لرزه بر اندام آل‌صهیون انداختند و در چند ساعت، صدها صهیونیست را به دیار نیستی رهسپار کردند».

۱ – این زنان و مادران فلسطینی هستند که چنین قهرمانانی را تربیت کرده‌اند که مقابل تمام کفر به روشنی پیروز شدند. از همان زمان تشکیل رژیم جعلی صهیونیست در سال ۱۹۴۸ با غصب قبله نخست مسلمین، این زنان غیور فلسطینی بودند که کنار خانواده‌های‌شان، به تهییج مردان پرداختند تا ۷۵ سال بعد همچنان سرزمینی با نام فلسطین وجود داشته و توسط ظالمان دنیا از بین نرود. با تولد نامشروع رژیم اشغالگر، فقر، گرسنگی، بیماری، سختی و رنج‌های پرشمار، ساکنان و صاحبان اصلی فلسطین را محاصره کرد. مردمانی شاداب و ثروتمند، مبدل به غصه‌داران و محرومانی شدند که یا با کمترین اعتراض توسط صهیونیست‌ها به شهادت می‌رسیدند یا برای زنده ماندن باید دست از مقاومت می‌کشیدند. مادران فلسطینی که نسل این کشور را تاکنون ادامه داده‌اند اما نگذاشتند اشغال سرزمین‌شان تبدیل به امری عادی شده و آزادی‌خواهی و شکست غاصب، ابتر بماند. همچنین نقشی که همسران شهدای آن دیار ایفا کردند، ستودنی است. آنها مقابل مصیبت شهادت عزیزان‌شان خم به ابرو نیاوردند و فرزندان شهدا را نیز مانند شهدا برای جهاد و مبارزه با اشغالگران پرورش دادند.

۲ – در جنگ‌های پرتعداد غزه که از ۱۵ سال قبل با نبرد ۲۲ روزه آغاز شد، بانوان فلسطینی با حمایت از مردان، از عوامل اصلی پیروزی مقاومت بودند و تعداد زیادی از آنها نیز مظلومانه در بمباران‌های جنگنده‌های صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند. عظمت روحی مادران فلسطینی که از تمام زندگی‌شان (فرزندان‌شان) گذشتند و آنها را در راه اسلام، قرآن و قدس شریف فدا کردند و بانوان و مادرانی که مردان و پسران‌شان را تشویق می‌کردند به جنگ علیه صهیونیست‌های غاصب بروند و حتی آنها را شخصا تجهیز و روانه میدان نبرد می‌کردند، از دلایل قطعی زنده ماندن آرمان فلسطین ۷۵ سال پس از اشغال آن است. باید درباره اقدامات زنان فلسطینی و روحیه بالای‌شان با وجود داغ فرزندان کتاب‌ها نوشت و اجازه نداد کارهای بزرگ‌شان نادیده گرفته شود.

۳ – موضوع بعد توجه به نقش تربیتی این مادران است؛ مجاهدان و شهدای فلسطینی حاصل یک تربیت دقیق در خانواده هستند و نقش مادران‌ در تربیت آنها، آن هم در شرایط بغرنج محاصره، گرسنگی، فقر، تحریم و اشغال بی‌بدیل است. در واقع این انسان‌سازی و تربیت اسلامی زنان برومند فلسطین است که موجب تداوم مقاومت و آزادی‌خواهی و فراموش نشدن فلسطین و جنایات رژیم غاصب شده است. آنها بودند و هستند که ضامن بقای فلسطین تاکنون شده‌اند و همان‌ها نیز پایه‌گذار هدم و نابودی نزدیک اسرائیل هستند.