زنان سلبریتی در فضای مجازی مورد حمله و انتقاد قرار می گیرند

یک مدل آمریکایی تصمیم می گیرد به کشور های جنگ زده کمک مالی کند و به خاطر این تصمیم مورد حمله ی کاربران فضای مجازی قرار می گیرد به گزارش جهان بانو ، جیجی حدید یک مدل فلسطینی­ ـ هلندی ، متعهد شده است که درآمد خود را از فشن شوهای پاییز ۲۰۲۲  برای کمک […]

یک مدل آمریکایی تصمیم می گیرد به کشور های جنگ زده کمک مالی کند و به خاطر این تصمیم مورد حمله ی کاربران فضای مجازی قرار می گیرد

به گزارش جهان بانو ، جیجی حدید یک مدل فلسطینی­ ـ هلندی ، متعهد شده است که درآمد خود را از فشن شوهای پاییز ۲۰۲۲  برای کمک به کسانی که از جنگ در اوکراین رنج می برند، و همچنین به کسانی که در فلسطین تجربه مشابهی دارند، اهدا کند. این مدل ۲۶ ساله، یکشنبه ی گذشته تصمیم خود را اعلام کرد.

او در صفحه ی خود در فضای مجازی نوشت : «داشتن یک برنامه مشخص از الان برای فصل پاییز که اوج شلوغی کار ماست، به این معنی است که من و همکارانم اغلب مجموعه ی طرح های جدید لباس را در روز های دلخراش و ناراحت کننده ی تاریخ ارائه می دهیم. ما کنترلی روی بیشتر برنامه‌های کاری خود نداریم، اما دوست داریم برای یک چیز ارزشمند روی صحنه ی مُد قدم برداریم».

مجله مد ووگ سپس یک پست اینستاگرامی را در صفحه رسمی رسانه ای خود به جیجی حدید اختصاص داده و  بیانیه ی وی را با اینکه در آن به «فلسطین» هم اشاره شده بود؛ منتشر کرد. اما برخی از کاربران این شبکه،  شروع به حمله به حدید کرده و گفتند که این یهودستیزی است و مجله ووگ نباید آتش یهودستیزی را برافروخته کند.

روز بعد، دیگر کاربران رسانه های مختلف اجتماعی خاطرنشان کردند که به دلیل این حملات، قسمت پایانی کپشن در پست اینستاگرامی وُوگ ویرایش شده و اشاره ی به فلسطین در آن حذف شده است. قسمت پایانی این متن چنین بود: «دست از اوکراین بردارید. دست از فلسطین بردارید. صلح! صلح! صلح!»

شخصیت‌های برجسته و کاربران برتر فضای مجازی این اقدام که «نژادپرستی علیه فلسطینی‌ها و حذف آنها از خانه، فرهنگ، تاریخ و میراثشان» است را محکوم کردند. یک نفر از آنها نوشت: «این نه تنها  نشانه ی اشکار بی رگی است، بلکه هویت یک زن را پاک کرده و روی گزارش های غلط در مورد شرایط جهان، مانور می دهد . جیجی فلسطینی است!او پول خود را به فلسطین، به وطن اش اهدا کرده است.»

خواهر حدید، آلانا هم در مورد پست ویرایش شده اینستاگرام کامنت گذاشت و نوشت: «وای بر من ، تو فلسطین را حذف کردی. جیجی هم از بحران اوکراین و هم از بحران فلسطین حمایت می کند. خیلی دردناک است که از توی حوادث حقیقی، مورد ظلم قرار گرفته و حذف شوی.»

به غیر از جیجی حدید، تعدادی از بازیگران زن بریتانیایی نیز حمایت خود را از فلسطین و مقاومت این ملت در برابر تجاوز و ظلم را اعلام کرده‌اند. حدود ۲ ماه پیش، اٍما واتسون، که بیشتر برای بازی در نقش هرمیون گرنجر در مجموعه فیلم های هری پاتر شناخته می شود، پس از انتشار تصویری در اینستاگرام که در آن عکسی از تظاهرات طرفداران فلسطینی با بنر “همبستگی یک رفتار پسندیده است” را نشان می داد، به یهودستیزی متهم شد.