زنان زیادی به سندرم “دل شکسته” دچار می‌شوند

به گزارش جهان بانو ، هر سال به طور متوسط هزاران نفر به «کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو» یا همان «سندرم دل شکسته» دچار می‌شوند. گفتنی است که این سندرم به تنهایی موجب یک تا دو درصد از سکته‌های قلبی می‌شود. مشاهدات علمی همواره حاکی از آن بودند که حوادث و ناراحتی‌های عاطفی می‌توانند بر سلامت قلب تاثیرگذار […]

به گزارش جهان بانو ، هر سال به طور متوسط هزاران نفر به «کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو» یا همان «سندرم دل شکسته» دچار می‌شوند. گفتنی است که این سندرم به تنهایی موجب یک تا دو درصد از سکته‌های قلبی می‌شود. مشاهدات علمی همواره حاکی از آن بودند که حوادث و ناراحتی‌های عاطفی می‌توانند بر سلامت قلب تاثیرگذار باشند

از دست دادن عزیزان ، مورد بدرفتاری قرارگرفتن در محیط خانه ،اضطراب و استرس شدید، مجادله و عصبانیت، مشکلات شغلی و اقتصادی، تشخیص پزشکی ابتلا به بیماری های خطرناک، بیماری‌های شدید جسمی نظیر نارسایی تنفسی، عفونت های شدید، شکستگی وعمل جراحی و…جزء عوامل موثر در ایجاد این عارضه هستند.

مطالعات پیشین نشان دهنده آن است که زنان به مراتب بیشتر از مردان از این عارضه آسیب می‌بینند.تا به امروز درمان موثری برای این سندرم معرفی نشده است. حالا محققان دانشگاه ابردین اسکاتلند در جست‌وجوی راهی علمی و تاثیرگدار برای نجات افراد مبتلا به این بیماری هستند.

پژوهشگران تلاش می‌کنند تا با درمان‌های روانشناختی و تمرین‌های بهبود‌سازی راهی برای درمان این افراد بیابند.محققان بر این باورند که زنان و مردان به طور یکسان آسیب‌های ناشی از این سندرم را متحمل نمی‌شوند. بنابراین نمی‌توان از یک درمان مشخص برای هر دو جنسیت استفاده کرد.