زنان دست به تحریم کلوب‌های شبانه و میخانه‌های بریتانیا زدند

به گزارش جهان بانو، روز چهارشنبه ۲۸ اکتبر گزارش‌هایی که حکایت از تزریق ناخواسته مواد مخدر به زنان بریتانیایی در کلوب‌های شبانه و میخانه‌های بریتانیا داشت، دریافت شد و به دنبال دریافت این گزارش ها زنان جوان در همه نقاط این سرزمین دست به تحریم اماکن این چنینی زدند. در پی این اتفاق یورونیوز گزارش داد […]

تحریم میخانه ها و کلوب های شبانه توسط زنان بریتانیایی

به گزارش جهان بانو، روز چهارشنبه ۲۸ اکتبر گزارش‌هایی که حکایت از تزریق ناخواسته مواد مخدر به زنان بریتانیایی در کلوب‌های شبانه و میخانه‌های بریتانیا داشت، دریافت شد و به دنبال دریافت این گزارش ها زنان جوان در همه نقاط این سرزمین دست به تحریم اماکن این چنینی زدند.

در پی این اتفاق یورونیوز گزارش داد که هدف از این تحریم که به صورت آنلاین آغاز شده است، بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی افراد در ارتباط با اهمیت تامین امنیت زنان در میخانه‌ها و کلوب‌ها است. در ماه‌های گذشته گزارش‌های بسیاری مبنی بر افزودن الکل زیاد یا مواد مخدر به نوشیدنی‌های زنان در میخانه‌ها منتشر شده و اضافه بر این تزریق مواد مخدر به زنان جوان با استفاده از سوزن نیز در بسیاری از موارد اتفاق افتاده است.

این پویش تحریمی که به صورت مجازی برگزار شده ، طرفداران بسیاری در شهرهای دانشگاهی بریتانیا همچون بریستول و برایتون پیدا کرده است. افرادی که در این کمپین شرکت کرده‌اند، اقدام فوری صاحبان کلوب‌های شبانه، میخانه‌ها و دولت بریتانیا را برای مقابله با این پدیده تقاضا کردند.

 ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که تزریق مواد مخدر به زنان جوان با استفاده از سوزن و اضافه کردن مقدار زیادی از الکل و یا مواد مخدر به نوشیدنی آن‌ها در بیشتر موارد مقدمه‌ای برای تعرض جنسی و تجاوز به قربانی است.

شورای پلیس ملی بریتانیا گزارش داده است که اضافه کردن الکل یا مواد مخدر به نوشیدنی‌ زنان در ۱۹۸ مورد و تزریق مواد مخدر به زنان با استفاده از سرنگ نیز در ۲۴ مورد در بازه زمانی ماه‌های سپتامبر تا اکتبر اتفاق افتاده است.

هفته گذشته پلیس ناتینگهام در مرکز بریتانیا از گشت‌زنی تعداد بیشتری از افسران در تعطیلات آخر هفته خبر داد و گفت که این اقدام به این دلیل صورت می‌گیرد تا نیروهای امنیتی اطمینان حاصل کنند که مردم تعطیلات آخر هفته امنی را سپری می‌کنند.

همچنین در ارتباط با این ناامنی‌ها یک طومار به صورت آنلاین به امضای تعدادی از افراد معترض رسیده است و امضاکنندگان آن خواستار بازرسی افراد در هنگام ورود به کلوب‌های شبانه و میخانه‌ها شده‌اند. در حال حاًضر قریب به ۱۷۰ هزار نفر این طومار را امضا کرده‌اند.

منبع: ۵۵ آنلاین