زنان دارای اضافه وزن آجیل بخورند!

بر اساس تحقیقات اخیر دانشگاه فدرال ویکوزا در برزیل، خوردن آجیل ممکن است به زنان دارای اضافه وزن یا چاق کمک کند تا با التهاب مزمن مقابله کنند و سلامت روده خود را بهبود بخشند.

التهاب فرآیندی است که توسط سیستم ایمنی برای مبارزه با بیماری‌ها، عفونت‌ها و ویروس‌ها ایجاد می‌شود، اما برای برخی افراد، ممکن است کمی افزایش یابد و این التهاب سطح پایین با تعدادی از بیماری‌های مزمن از جمله چاقی و بیماری قلبی مرتبط است. دانشمندان تغذیه برزیلی، تأثیر آجیل را بر روی ۵۶ زن ۲۰ تا ۵۵ ساله که همگی دارای اضافه وزن یا چاق بودند، آزمایش کردند تا ببینند آیا این آجیل بر التهاب مرتبط با وزن آنها تأثیر دارد یا خیر.

در طول هشت هفته، نیمی از زنان از یک رژیم غذایی با کالری محدود و بدون آجیل پیروی کردند و نیمی دیگر نیز همان رژیم غذایی به اضافه دو وعده آجیل در روز را داشتند. دانشمندان در ابتدا و انتهای مطالعه از خون و ادرار آنها نمونه برداری کردند تا نشانگرهای التهاب را ببینند.

پس از هشت هفته، دانشمندان دریافتند کسانی که آجیل خورده بودند، وزن بیشتری نسبت به کسانی که نخورده بودند کاهش دادند(تفاوتی بین ۴ تا ۵ کیلوگرم). به نظر می‌رسد زنان گروهی که در رژیم غذایی‌شان آجیل بوده است، وزن بیشتری از دست داده‌اند و نشانگرهای التهابی علی الخصوص در روده‌ها و سطح CRP خون بهبود یافته است، اما حتی آن‌هایی که به همان اندازه وزن کم نکرده‌اند، به‌طور متوسط ​​سطوح بهتری نسبت به افرادی که آجیل نمی‌خورند، دارند.

نیوزویک