زنان از راهیابی به کرسی های مجلس قطر ناکام ماندند

به گزارش جهان بانو نخستین انتخابات مجلس قطر ۱۰ مهرماه در ۳۰ حوزه انتخاباتی این کشور برگزار شد. اگر چه در این انتخابات ۲۸ زن برای تصدی سمت نمایندگی مجلس تایید صلاحیت شدند، اما آخرین نتایج از شمارش آرا نشان می­ دهد که زنان از راهیابی به مجلس این کشور بازماندند. بر اساس گزارشی که […]

مشارکت زنان در انتخابات مجلس شورای قطر

به گزارش جهان بانو نخستین انتخابات مجلس قطر ۱۰ مهرماه در ۳۰ حوزه انتخاباتی این کشور برگزار شد. اگر چه در این انتخابات ۲۸ زن برای تصدی سمت نمایندگی مجلس تایید صلاحیت شدند، اما آخرین نتایج از شمارش آرا نشان می­ دهد که زنان از راهیابی به مجلس این کشور بازماندند.

بر اساس گزارشی که فرانس ۲۴ در این باره منتشر کرده است، طبق اعلام کمیته انتخابات وزارت کشور قطر، نامزدهای مرد آرای بیشتری کسب کرده و توانستند ۳۰ کرسی مجلس را تصاحب کنند.

شبکه خبری الجزیره ساعاتی پیش میزان مشارکت در انتخابات مجلس شورای قطر را بیش از ۶۵ درصد اعلام کرد و این در حالی است که هم‌اینک آخرین میزان مشارکت رای دهندگان ۶۳.۵ درصد اعلام شد. این آمار فاصله چشمگیری نسبت به انتخابات شهرداری‌ها در قطر دارد که کمتر از ۱۰ درصد در آن مشارکت کرده اند.

وزارت کشور قطر اعلام کرده بود که در این انتخابات ۲۵۴ نامزد از جمله ۲۸ زن برای کسب ۳۰ کرسی از مجموع ۴۵ کرسی به رقابت می­ پردازند. ۱۵ کرسی باقیمانده را «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر تعیین می‌کند. با این وجود زمان اعلام انتصابات و تشکیل جلسه شورا هنوز نامشخص است.

فرانس ۲۴ می­ گوید مقامات اعلام کرده­ اند تغییر توزیع قدرت در قطر با وجود شکست زنان در این انتخابات، امری خلاف واقع به نظر می‌رسد.

منبع: ایرنا