رییس اسبق فدراسیون فوتبال آمریکا متهم به اقدامات زن‌ستیزانه شد

به گزارش جهان بانو، کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که یکی از منتقدان جدی «دونالد ترامپ» به شمار می رفت، رییس اسبق فدراسیون فوتبال این کشور را متهم به اقدامات زن‌ستیزانه کرد. پس از آنکه کارلوس کادیرو، رییس اسبق فدراسیون فوتبال آمریکا تمایل خود را برای نامزد شدن در انتخابات ماه مارس فدراسیون فوتبال […]

رییس اسبق فدراسیون فوتبال آمریکا به اقدامات زن‌ستیزانه متهم شد

به گزارش جهان بانو، کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که یکی از منتقدان جدی «دونالد ترامپ» به شمار می رفت، رییس اسبق فدراسیون فوتبال این کشور را متهم به اقدامات زن‌ستیزانه کرد.

پس از آنکه کارلوس کادیرو، رییس اسبق فدراسیون فوتبال آمریکا تمایل خود را برای نامزد شدن در انتخابات ماه مارس فدراسیون فوتبال این کشور ابراز کرد، مگان راپینو، کاپیتان تیم ملی فوتبال بانوان این کشور بلافاصله نسبت به این مسئله انتقاد کرد. راپینو به استعفای این مقام مسئول در ماه مارس ۲۰۲۰ اشاره کرد و ادعا کرد که وی در آن زمان پس از نمایش «سطوحی از زن‌ستیزی عصر حجری» اقدام به استعفا کرده‌است.

بسیاری از افراد از ابراز تمایل کادیرو برای حضور در انتخابات متعجب شده اند، چرا که شرایطی که موجبات کناره‌گیری او را در دو سال گذشته فراهم آورده بود، حواشی بسیاری را در آن زمان به وجود آورد.

در آن زمان اعضای تیم ملی فوتبال زنان آمریکا درگیر یک دعوی حقوقی طولانی بودند؛ دعوی که در آن بازیکنان تیم زنان این کشور مدعی شده بودند که دستمزد نابرابر دریافت کرده و شرایط محیط کار برای آن ها در مقایسه با تیم ملی مردان ناعادلانه است.

فدراسیون فوتبال آمریکا در یکی از پرونده‌های حقوقی تلاش داشت با این استدلال که بازیکنان تیم ملی زنان به اندازه مردان ماهر نیستند، آن ها را از حقوق خود محروم کند. فدراسیون فوتبال این کشور در ادامه دفاعیات خود به این موضوع اشاره کرد که چنین استدلالی تنها «کلیشه‌ جنسیتی» نبوده و «از لحاظ علمی نیز انکارناپذیر است».

در نهایت، کادیرو به دلیل محتوای این پرونده عذرخواهی کرد و پس از گذشت چند روز نیز استعفای خود را تقدیم کرد و «سیندی پارلو کُن» جایگزین او شد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در طول دوران حرفه‌ای خود همواره یکی از منتقدان صریح و جسور موضوعات سیاسی، برابری جنسیتی و نژادپرستی بوده و در جریان جام جهانی ۲۰۱۹ زنان در فرانسه، بارها اقدامات دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا را شدیدا  مورد انتقاد قرار داد.

منبع: ایرنا