رونمایی از مجسمه زنان کارگر نساجی

مجسمه‌ای برای ادای احترام به زنانی که برای کارخانه‌های ویکتوریایی کار می‌کردند، در اوایل سال آینده در ناتینگهام نصب خواهد شد.

این اثر هنری، یک کارگر مزرعه آفریقایی-کارائیب و کارگر بریتانیایی کارخانه را به نمایش می‌گذارد که به نشانه احترام با یکدیگر دست می‌دهند. راشل کارتر، مجسمه‌ساز، می‌گوید که این مجسمه نمادی برای سهم اغلب نادیده گرفته شده زنان در منسوجات است که زمانی بیشتر ثروت ناتینگهام بر آن استوار بود. این مجسمه قرار است در ماه ژانویه در پارک جدید گرین‌هارت در منطقه برادمارش رونمایی شود.

هنگامی‌که خانم کارتر به پروژه‌ای که زندگی کارگران صنعت نساجی را بررسی می‌کرد پیوست، متوجه شد که چندین تن از اجدادش در کارخانه‌های دربی‌شایر کار می‌کردند. او در مصاحبه با ما گفت: آنها از من به عنوان یک مجسمه ساز پرسیدند که در این مورد چه ایده‌ای داری؟ و من ناگهان به فکر ساخت این مجسمه افتادم.

چهار سال طراحی و جمع‌آوری سرمایه طول کشید، اما اکنون این اتفاق خواهد افتاد. و قرار است در نقطه ای زیبا درست در مرکز شهر باشد.

خانم کارتر گفت: این مجسمه نمادی در مورد شناخت میراث تاریخی این زنان است. اگر در ناتینگهام قدم بزنید همه نشانه‌های این میراث صنعتی را می‌بینید؛ کارخانه‌هایی که زنان کارگر بی‌وقفه و با کمترین دستمزد در آن کار می‌کردند. اما بعد به این فکر می‌کنید که چگونه ۸۰ درصد نیروی کار زن بودند و کجا از آنها تجلیل می‌شود؟ سهم آنها در کجا به رسمیت شناخته می‌شود؟ متاسفانه واقعیت این است که هیچ‌گاه و در هیچ‌جایی نامی از آنها برده نشده است. امیدوارم مردم با دیدن این مجسمه در قلب خود مقام این زنان را پاس بدارند.

بی بی سی