رونمایی از اهدای زمین رایگان به خانواده های دارای ۳ فرزند در شبکه سه سیما

سند اولین زمین مسکونی رایگان با حضور معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری به یکی از خانواده‌های چهار قلو‌های متولد سال ۱۴۰۰ در شب بعثت پیامبر رحمت (ص) به صورت نمادین اهدا شد.

رونمایی از اهدای زمین رایگان به خانواده های دارای 3 فرزند در شبکه سه سیما

به گزارش جهان بانو، طبق ماده ۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ به تصویب رسید، به خانواده‌های دارای سه فرزند به این شرط که تاریخ تولد فرزند سوم آن‌ها از ۱۹ آبان ماه امسال به بعد باشد، زمین رایگان تعلق خواهد گرفت.

بر اساس این ماده وزارت راه و شهرسازی وظیفه دارد امکان استفاده مجدد از امکانات دولتی مربوط به تأمین مسکن خانوار را برای خانواده‌ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر فراهم کند. لازم به ذکر است که این خانواده‌ها تنها برای بار دوم قادر خواهند بود تا از همه این امکانات استفاده کنند.

در شب عید مبعث در برنامه زوجی نو که به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش شد، سند اولین زمین مسکونی رایگان با حضور معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری به یکی از خانواده‌های چهار قلو‌های متولد سال ۱۴۰۰ به صورت نمادین اهدا شد.

طبق اظهارات دکتر خزعلی اجرای قانون حمایت از خانواده با همکاری اداره ثبت احوال، وزارت راه و شهرسازی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اهدای زمین رایگان به خانواده‌هایی که پس از تصویب این قانون صاحب فرزند چهارقلو شده اند آغاز شده است و ادامه خواهد داشت.

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در ارتباط با این موضوع اظهار کرد: در شهر‌هایی که جمعیت آن ها از ۵۰۰ هزار نفر کمتر باشد، به افرادی که پس از تاریخ تصویب قانون تعالی خانواده صاحب فرزند سوم شوند از طرف وزارت راه و شهرسازی و به نمایندگی از دولت یک قطعه زمین به صورت رایگان تعلق خواهد گرفت.

به گفته آقای محمودزاده این تخصیص به صورت سه دانگ سه دانگ است؛ به طوری که سه دانگ به مادر و سه دانگ به پدر تعلق خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این واگذاری در شهر‌های جدیدی که در مجاورت شهر‌های با جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر قرار گرفته اند نیز صورت می‌گیرد.