دعا و توصیه روزانه در ماه مبارک به بانوان:

پنجمین روز مهمانی؛ یک توصیه برای شما

برای دریافت ۷ ویتامین و ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن خانم‌ها، مصرف برخی غذاها برای تمامی گروه‌های سنی بانوان در ماه رمضان توصیه می‌شود.

اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین.

خدایا قرار بده در این روز از آمرزش جویان و قرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته و فرمانبردارت و قرار بده مرا در این روز از دوستان نزدیکت به مهربانى خودت‌ اى مهربان‌ترین مهربانان.

تعادل و تنوع در غذا

در طول ماه رمضان باید بیشتر از قبل به نوع غذا خوردن خود اهمیت دهید و مطمئن شوید که از تمام ۵ گروه مواد غذایی برای تعادل و تنوع استفاده می‌کنید. این غذاها شامل موارد زیر می‌شود:

  •  نان، حبوبات و سایر غلات
  •  میوه و سبزیجات
  • گوشت قرمز، ماهی و مرغ
  • شیر، پنیر و ماست

 چربی‌ها و قند‌ها (این گروه شامل غذاهای پرکالری است؛ در نتیجه باید مصرف آنها محدود باشد)

کربوهیدرات‌های پیچیده مثل حبوبات و غلاتی مثل جو، گندم، جو دوسر، ارزن، سمولینا، لوبیا، عدس، آرد سبوس‌دار و برنج باسمتی فیبر‌ها مثل سبوس، غلات، حبوبات، گندم، سیب زمینی با پوست.

بانوان رژیم غذایی خاص خود را به دلیل تفاوت در ساختار فیزیولوژیکی و هورمون ها دارند؛ برای دریافت ۷ ویتامین و ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن خانم‌ها، مصرف غذاهای زیر برای تمامی گروه‌های سنی بانوان در ماه رمضان توصیه می‌شود:

فولیک اسید (فولات) و دیگر ویتامین‌های گروه ب: اسفناج، آجیل، لوبیا، آب پرتقال؛ غذاهای غنی‌شده مانند نان، ماکارونی و غلات صبحانه

 آهن: گوشت بدون چربی، غذاهای دریایی، آجیل، لوبیا، سبزیجات و محصولات غلات غنی‌شده

 ویتامین د: ماهی های چرب مانند سالمون، شیر غنی شده، پنیر و زرده تخم مرغ

ویتامین e: آجیل، دانه‌ها و روغن‌های گیاهی

 منیزیم: آجیل، اسفناج، محصولات سویا، لوبیا، نخود، گندم، جو و لبنیات

کولین: گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات و تخم‌مرغ