دعا و توصیه روزانه در ماه مبارک به بانوان:

نهمین روز مهمانی؛ یک توصیه برای شما

تعداد بسیاری از میوه و سبزیجات در بازار موجود هستند که در بافت خود مقادیر فراوانی آب به صورت طبیعی ذخیره کرده اند.

اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِي فِيْهِ نَصِيبا مِنْ رَحْمَتِكَ الواسِعَةِ، وَاهْدِنِي فِيْهِ لِبَراهِينِكَ السَّاطِعَةِ، وَخُذْ بِناصِيَتِي إِلى مَرْضاتِكَ الجامِعَةِ، بِمَحَبَّتِكَ يا أَمَلَ المُشْتاقِينَ

خدایا قرار ده برایم در این روز بهره‌ای از رحمت وسیعت، و راهنمایی‌ام کن در این ماه به سوی دلیل‌های درخشانت، و مرا به سوی موجبات خوشنودی همه‌ جانبه‌ات سوق ده، به حق محبتت‌ ای آرزوی مشتاقان.

هیدراته نگه داشتن بدن با مصرف میوه ها

دریافت آب کافی برای سالم نگه داشتن بدن در ماه رمضان بسیار مهم و ضروری است. تعداد بسیاری از میوه و سبزیجات در بازار موجود هستند که در بافت خود مقادیر فراوانی آب به صورت طبیعی ذخیره کرده اند. با مصرف این میوه و سبزیجات می توانیم از بروز تشنگی در طول روزهای ماه رمضان جلوگیری کنیم و این ماه را به سلامت به پایان برسانیم.

هندوانه و خواص آن

هندوانه میوه ای است که حدود ۹۲ درصد بافت آن را آب تشکیل داده، به همین جهت بهترین انتخاب برای ایام ماه رمضان است. با مصرف هندوانه در این ایام رطوبت بدن خود را تامین کنید تا دچار تشنگی و عطش نشوید.آب موجود در هندوانه می تواند باعث رشد و ترمیم سلول های بدن شود و به سلامت استخوان ها، پوست و چشم کمک کند. ماده‌ای به نام لیکوپن در هندوانه یافت می‌شود که یک آنتی‌اکسیدان قوی است و سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های سرطان می‌شود. این ماده نه تنها به هندوانه رنگ قرمزی اعطا می‌کند، بلکه با مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن، از سلامتی افراد نگهداری می‌کند. وجود حدود ۲۰ میلی‌گرم لیکوپن در دو فنجان آب هندوانه، این میوه را به یکی از منابع غنی این آنتی‌اکسیدان قدرتمند تبدیل می‌کند. لیکوپن خصوصا در جلوگیری از بروز سرطان رحم به واسطه‌ی مقابله با ویروس HPV بسیار موثر است.