دعا و توصیه روزانه در ماه مبارک به بانوان:

ششمین روز مهمانی؛ یک توصیه برای شما

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است و این یکی از فواید روغن زیتون برای مصرف آن در ماه رمضان است.

اللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعْصِیتِکَ ولا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ وزَحْزحْنی فیهِ من موجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنّکَ وأیادیکَ یا مُنْتهى رَغْبـةَ الرّاغبینَ.

خدایا! در این ماه به خاطر دست زدن به نافرمانیت خوارم مساز، و تازیانه‌هاى عذابت را بر من مزن، و از موجبات خشمت بدان نعمت بخش، و الطافى که نسبت به بندگان دارى دورم بدار. ای نهایت آرزوی مشتاقان!

یک قاشق روغن زیتون را به سالاد خود به منظور افزایش سلامت قلب خود اضافه کنید. به جای آب میوه های شیرین و نوشابه، شیر را به عنوان یک نوشیدنی تازه بنوشید، زیرا شیر مقدار زیادی کلسیم را برای حفظ سلامت استخوان ها فراهم می کند. همچنین میوه های خشک می تواند پس از یک روز طولانی روزه داری به عنوان یک منبع فوری انرژی به شما کمک کند.

یکی از عوارضی که روزه داران به علت کم آبی بدن در ماه رمضان دچار آن میشوند یبوست است، به ویژه که زمان کافی برای دریافت مایعات، تحرک بدنی و انجام ورزش ها و مصرف مواد مفید نداریم، در طول روزهای ماه رمضان به تدریج  این مشکل تشدید می شود.

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است و این یکی از فواید روغن زیتون برای مصرف آن در ماه رمضان است. آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون مانع ایجاد یبوست در ماه رمضان می‌شود.

مصرف خوراکی روغن زیتون نیز می تواند تاثیر زیادی روی بهبود سلامت رحم و واژن داشته باشد و از بروز عفونت های واژن جلوگیری کند. همچنین برای تقویت و سلامت پوست، مو و ناخن خوردن این روغن در این ماه پیشنهاد میشود چرا که پوست بانوان بر اثر بی آبی ممکن است شفافیت و رطوبت خود را از دست بدهد و خشک شود.