رهبر کاتولیک های جهان: خشونت علیه زنان توهین به خداوند است

به گزارش جهان بانو پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در آغاز سال جدید میلادی (۲۰۲۲) خشونت علیه زنان را توهین به خداوند عنوان کرد و پایان یافتن این پدیده را خواستار شد. لازم به ذکر است که در دوره همه گیری کرونا خشونت علیه زنان به شدت افزایش یافته است. رهبر کاتولیک های جهان […]

رهبر کاتولیک های جهان: خشونت علیه زنان توهین به خداوند است

به گزارش جهان بانو پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در آغاز سال جدید میلادی (۲۰۲۲) خشونت علیه زنان را توهین به خداوند عنوان کرد و پایان یافتن این پدیده را خواستار شد. لازم به ذکر است که در دوره همه گیری کرونا خشونت علیه زنان به شدت افزایش یافته است.

رهبر کاتولیک های جهان در یک گردهمایی که در میدان سن پیتر رم به مناسبت بزرگداشت روز جهانی صلح برگزار شده بود، به این نکته اشاره کرد که خداوند انسان ها را نه به صورت مستقیم از فرشتگان که از یک زن آفرید. وی آسیب رساندن به زنان را اقدامی شیطانی و به نوعی توهین به خداوند عنوان کرد.  

پاپ در پیام سال نو، اضافه کرد که بانوان رشته حیات را پایدار نگه می دارند و به این دلیل که زنان جهان را حفظ می کنند، لازم است که مردم برای بهبود شرایط مادران و بانوان تلاش کنند.

وی در ماه گذشته در تلویزیون ایتالیا به زنی که همسر سابقش وی را مورد ضرب و شتم قرار داده بود، گفت مردانی که علیه زنان اقدامات خشونت آمیز انجام می دهند، درگیر اعمالی تقریبا شیطانی هستند.

با توجه به اوج گیری خشونت های خانوادگی به خصوص علیه بانوان هم زمان با شروع بیماری کرونا و قرنطینه ها از نزدیک به ۲ سال گذشته که زنان بسیاری را به ماندن در منازل وادار کرد و در معرض بدرفتاری بستگان و آشنایان قرار داد، پاپ فرانسیس بارها علیه خشونت های خانوادگی سخنانی را اظهار کرده است.

همچنین رهبر کاتولیک های جهان در متن پیامش به مناسبت روز جهانی صلح از افزایش هزینه های نظامی و تسلیحاتی به بهای کاهش خدمات اجتماعی انتقاد کرد و از کشورها خواست تا بودجه تسلیحاتی خود را به سرمایه گذاری در بخش آموزش اختصاص دهند.

آمار منتشر شده از سوی پلیس در ماه گذشته نشان دهنده آن است که تقریبا روزانه ۹۰ حادثه خشونت بار علیه زنان در ایتالیا رخ می دهد و ۶۲ درصد از این موارد، خشونت های خانگی هستند.

بر اساس گزارشی که سازمان ملل به تازگی منتشر کرده است، حدود نیمی از زنان در نقاط مختلف جهان از آغاز همه گیری کرونا، شاهد خشونت و یا قربانی آن بوده اند.

بر اساس نتایج این پژوهش سازمان ملل متحد که داده های آن از آوریل ۲۰۲۰ جمع‌آوری شده است و ۴۸ درصد این جامعه آماری را بانوان ۱۸ تا ۴۹ سال تشکیل داده اند، ۴۵ درصد از زنان ادعا کرده اند که قربانی خشونت جنسیتی شده و یا فردی را می‌شناسند که این مسئله را تجربه کرده است.  

لازم به ذکر است که مسئله خشونت جنسی به وضوح در زنان درگیر با معضل بیکاری قابل مشاهده است، آنچنان که در قیاس با آمار ۴۳ درصدی بانوان شاغل که خشونت های این چنینی را تجربه کرده اند، ۵۲ درصد از زنان فاقد شغل اقدام به گزارش مواردی از خشونت علیه زنان کرده اند.

بر اساس گزارش کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و کارائیب (سپال) حداقل چهار هزار و ۹۱ زن در ۲۶ کشور آمریکای لاتین در سال ۲۰۲۰ قربانی خشونت علیه زنان شده اند.

این آژانس در بیانیه ای چنین هشدار داده است که با وجود کاهش ۱۰.۶ درصدی این آمار در مقایسه با سال ۲۰۱۹، همچنان خشونت علیه زنان به شکل افراطی در این منطقه اثرگذار است.

منبع: ایرنا