رد پای یکی از اعضای کنگره ایالات متحده در یک پرونده مرتبط با قاچاق زنان

با ادامه تحقیقات دادگاه فدرال در مورد اتهامات احتمالی قاچاق زن علیه نمایندهی کنگره مت گائتز، جمع آوری کمک های مالی کمپین او در حال کاهش است. جمع آوری کمک های مالی به گائتز تدریج کاهش یافته است و به ۱٫۴ میلیون دلار در سه ماهه دوم و سپس به ۵۲۷۰۰۰ دلار در سه ماهه […]

رد پای یکی از اعضای کنگره ایالات متحده در یک پرونده مرتبط با قاچاق زنان

با ادامه تحقیقات دادگاه فدرال در مورد اتهامات احتمالی قاچاق زن علیه نمایندهی کنگره مت گائتز، جمع آوری کمک های مالی کمپین او در حال کاهش است. جمع آوری کمک های مالی به گائتز تدریج کاهش یافته است و به ۱٫۴ میلیون دلار در سه ماهه دوم و سپس به ۵۲۷۰۰۰ دلار در سه ماهه سوم رسیده است.

با کاهش سرعت جمع‌آوری کمک‌های مالی او در سال گذشته، هزینه‌های کمپین های تبلیغاتی گائتز نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت، و افشای اطلاعات نشان می‌دهد که بیشتر پول او صرف ارسال پیام‌های پستی مستقیم و جمع‌آوری کمک‌های مالی می‌شود. و افشای مالی در حالی صورت می گیرد که تحقیقات فدرال در مورد اتهامات احتمالی قاچاق جنسی علیه گاتز ادامه دارد.

در اوایل این ماه، نامزد سابق گائتز، که یک بار کارمند کنگره بود، در مقابل هیئت منصفه دادگاه فدرال شهادت داد و به گفته منابع متعددی، که شواهدی را در تحقیقات می‌شنوند. نامزد سابق، که ای بی سی نیوز نامی از او نمی برد، یکی از زنانی بود که گفته می شود در سال ۲۰۱۸ در سفری به باهاما همراه با گاتز و دیگران بوده است.

منابع آگاه با رسیدگی هیئت منصفه بزرگ گفتند که این زن اطلاعاتی در مورد تماس تلفنی ارائه کرده است که به گفته دادستان بین او، گائتز، و زن دیگری که او نیز شاهد تحقیقات جنایات جنسی است و کسی که از طریق یکی از اعضای کنگره با وی ملاقات کرده است، رخ داده است. منظور دوست همان وقت، جوئل گرینبرگ، مدیر سابق امور مالیاتی فلوریدا.

یک هفته پس از شهادت نامزد سابق گائتز در مقابل هیئت منصفه، جو الیکات، یکی از دوستان نزدیک گرینبرگ – که خود سال گذشته به اتهامات متعددی از جمله قاچاق جنسی یک مجرم شناخته شد – نیز موافقت کرد که به تقلب و مصرف مواد مخدر اعتراف کند. منابع به ای بی سی نیوز گفتند که الیکوت، مانند گرینبرگ، ظاهراً در جلسات متعددی شرکت می کرد که شامل مصرف مواد مخدر و ارتباط زنان جوانی بود که برای رابطه پول می گرفتند.

منابع گفتند که الیکات همچنین گفته که او یک بار بازداشت در مرکز تحقیقات قاچاق زنان توسط گايتز قرار داشت، و همچنین زن دیگری هم بود که  را می شناسد. ABC  نیوز قبلاً گزارش داده بود که در یک تبادل متنی خصوصی بر روی برنامه پیام‌رسانی رمزگذاری شده سیگنال، الیکات ظاهراً در آگوست ۲۰۲۰ به گرینبرگ گفته بود که یکی از دوستان مشترک نگران است که او در تحقیقات مربوط به این پرونده پای یک مجرم کم سن وسط باشد. وکیل دوست دختر سابق گاتز، تیم یانسن، هنگامی که ABC نیوز به او رسید، از اظهار نظر خودداری کرده و زیر بار مصاحبه نرفت.

آخرین تحولات پس از آن رخ می دهد که گرینبرگ، به عنوان بخشی از یک توافق نامه، به طور پیوسته اطلاعاتی را به دادستان ها ارائه می دهد که شامل سال ها تراکنش هایی از نرم افزار های Venmo و Cash App و هزاران عکس و ویدیو، و همچنین دسترسی به حساب های شخصی رسانه های اجتماعی است ، که توسطABC  نیوز قبلا گزارش شده است.

گائتز هرگونه تخلف را انکار کرده است و هیچ محکومیتی به او داده نشده است. جیلیان لین وایانت، رئیس دفتر گائتز، در بیانیه ای به  ABC نیوز در پاسخ به موافقت نامه اعتراف گناه الیکات، گفت: “پس از تقریباً یک سال شایعات نادرست، هیچ مدرک مشترکی نشان نداده است که گاتز نماینده کنگره در این جرم دستی داشته است. ما همچنان بر کار خود متمرکز هستیم و آن هم نمایندگی مردم فلوریدا است.”

جلسه اعتراف گناه الیکات برای ۹ فوریه تعیین شده است، در حالی که حکم گرینبرگ پس از چند بار عقب راندن در میان تحقیقات در حال انجام، برای پایان ماه مارس در نظر گرفته شده است.