راه اندازی بازارچه های هفتگی در سراسر استان بوشهر برای حمایت از بانوان کارآفرین

به گزارش جهان بانو مراسم افتتاحیه بازارچه مادرانه صبح پنجشنبه در شهرستان بوشهر برگزار شد. در این مراسم محمد مظفری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر اظهار کرد: تصمیم داریم تا چندین بازارچه‌ هفتگی در سرتاسر استان راه اندازی کنیم و برای این اقدام به کمک و همیاری سازمان‌های مردم نهاد و شهرداری […]

راه اندازی بازارچه های هفتگی در سراسر استان بوشهر برای حمایت از بانوان کارآفرین

به گزارش جهان بانو مراسم افتتاحیه بازارچه مادرانه صبح پنجشنبه در شهرستان بوشهر برگزار شد. در این مراسم محمد مظفری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر اظهار کرد: تصمیم داریم تا چندین بازارچه‌ هفتگی در سرتاسر استان راه اندازی کنیم و برای این اقدام به کمک و همیاری سازمان‌های مردم نهاد و شهرداری نیازمند هستیم. لازم به ذکر است که این اقدام برای کمک به توانمند سازی دختران و زنان استان بوشهر و در راستای حمایت از بانوان کار آفرین این استان انجام می‌شود.

مظفری اضافه کرد: پس از فراخوانی که در سال ۹۹ انجام گرفت، دفتر امور اجتماعی استانداری و سازمان مردم نهاد نیمدری سبز پیشنهاد راه اندازی بازارچه مادرانه را در قالبی یک طرح ارائه کردند و همانطور که مشاهده می‌کنید این کار خوشبختانه امروز به نتیجه رسید.

وی به لزوم برنامه ریزی به منظور در نظر گرفتن فضای در خور و مناسب برای عرضه محصولات و دست ساخته‌های بانوان کار آفرین اشاره کرد و افزود: در این بازارچه بیشتر از ۲۰ بانوی کارآفرین تولیدات خود را ارائه می‌کنند. ما امیدوار هستیم که با افزایش امکانات این بازارچه، ۳۰ بانوی کار آفرین از امکانات این محیط در راستای فروش محصولات خود استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: محصولاتی که در بازارچه مادرانه عرضه شده است، از تنوع خوبی برخوردار است و ۹۵ درصد از آن ها حاصل دسترنج بانوان کار آفرین و تولیدشده توسط خود آنان است.

مظفری بیان کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در ارتباط با راه اندازی بازارچه کارآفرینی ویژه بانوان از طرح‌های ارائه شده توسط سازمان‌های مردم نهاد استقبال و حمایت می‌کند.

منبع: مهر