دیدار مقامات پارلمانی ایران با رئیس کمیسیون حقوق کودکان، نوجوانان و زنان اکوادور

هیئت اعزامی گروه دوستی ایران و اکوادور در ادامه دیدار با مقامات پارلمانی و سیاسی اکوادور، با خانم پیرینا کورئا، رئیس کمیسیون حقوق کودکان، نوجوانان و زنان و رئیس فراکسیون امید در مجلس ملی این کشور، دیدار و گفتگو کرد.
دیدار

اصغر سلیمی نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اکوادور در ابتدای این دیدار که در مجلس ملی اکوادور انجام شد، با اشاره به اهمیت مراودات پارلمان‌های دو کشور به عنوان نمایندگان افکار عمومی و مردم، به منظور رایزنی و تبادل تجربیات در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین المللی گفت: نقش پارلمان‌های دو کشور و اتخاذ دیپلماسی پارلمانی، برای پیشبرد اهداف، سیاست‌ها و منافع مشترک و توسعه مناسبات و تعمیق مراودات فیمابین اهمیت بسزایی دارد».

وی در این راستا ابراز امیدواری کرد: افزایش همکاری‌های پارلمانی، در ارتقاء همه جانبه ظرفیت همکاری‌های دو کشور منجر گردد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با تاریخی کهن و غنی، از ظرفیت‌ گسترده‌ای برای همکاری با اکوادور در حوزه فرهنگی برخوردار است که بهره‌مندی از آن می‌تواند به توسعه تعاملات بین دو کشور کمک شایانی کند.

در ادامه این دیدار، خانم پیرینا کورئا، رئیس کمیسیون حقوق کودکان، نوجوانان و زنان و رئیس فراکسیون امید در مجلس ملی اکوادور با ابراز خرسندی از سفر هیئت گروه دوستی پارلمانی ایران به کشورش، برگسترش همکاری‌های پارلمانی و تقویت مناسبات اقتصادی فیمابین تاکید کرد و گفت: همکاری‌ اکوادور و ایران در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌تواند یکی از اولویت‌های تعاملات دو کشور در توسعه مناسبات فیمابین باشد.

خانم پیرینا کورئا، جمهوری اسلامی ایران و اکوادور را دو کشور دارای غنای فرهنگی و تمدنی دانست و افزود: امیدواریم انجام این قبیل دیدارها و رایزنی‌ها و گفتگوهای دوجانبه، به تقویت مناسبات فیمابین در حوزه‌های مختلف، به ویژه در عرصه های اقتصادی- تجاری و گردشگری، کمک نماید.

شایان ذکر است در این دیدار، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی و حسین خسروی، اعضاء گروه دوستی پارلمانی کشورمان نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

خانه ملت