دفاع شخصی زنان

تلاش زنان آسیایی تبار در آمریکا برای مبارزه با تبعیض نژادی دختر دانش آموزی در یک کلاس دفاع شخصی در نیویورک پس از آنکه برای آخرین بار مورد یک حمله ی نژادپرستانه قرار گرفت، گفت: «حالا که اینجا هستم احساس می کنم ارتشی از خواهران دارم». یک سال از کشتار بی‌معنای شش زن آسیایی‌تبار در […]

تلاش زنان آسیایی تبار در آمریکا برای مبارزه با تبعیض نژادی

دختر دانش آموزی در یک کلاس دفاع شخصی در نیویورک پس از آنکه برای آخرین بار مورد یک حمله ی نژادپرستانه قرار گرفت، گفت: «حالا که اینجا هستم احساس می کنم ارتشی از خواهران دارم».

یک سال از کشتار بی‌معنای شش زن آسیایی‌تبار در سه آرایشگاه زنانه در ایالت های آتلانتا و جورجیا می‌گذرد. پس از آن، موارد قتل، مشت، لگد، تف کردن و تجاوز کلامی ‌آمریکایی‌های دو رگه  در سراسر کشور، به‌ویژه در شهرهایی با جمعیت قابل توجه آسیایی افزایش یافته است. در نیویورک، صد و سی و یک مورد سوگیری علیه آسیایی ها توسط پلیس در سال ۲۰۲۱ ثبت شده است، در حالی که در سال ۲۰۲۰ بیست و هشت مورد و در سال ۲۰۱۹ سه مورد بوده است.

تا اینجای کار، امسال بهتر از سال های قبل نبوده است. در ماه ژانویه، میشل آلیسا گو در ایستگاه مترو  «میدان تایمز» به طور مرگباری روی ریل‌های ایستگاه پرت شد. در ماه فوریه، کریستینا یونا لی بیش از چهل بار توسط مردی که او را تا آپارتمان محله چینی‌اش تعقیب کرد مورد ضربات چاقو قرار گرفت .

میشل تران، یک دو رگه ی چینی-ویتنامی بزرگ شده ی آمریکا در یک مصاحبه ای گفت : «من یک زن آسیایی آمریکایی هستم، اما آنقدر ضعیف، ترسو یا ساکت ؛ آنطور که جامعه معمولا آدم ها را مجبور می کند، نیستم». تران یک بومی لس آنجلسی است که برای تحصیل در دانشکده پزشکی به نیویورک نقل مکان کرد، و به عنوان مربی برای جوانان چینی داوطلب شده و مشغول به کار می شود.

 در سال ۲۰۲۱، او با شاگرد نوجوان خود، تیفانی یوئن، ایده‌هایی را برای یک پروژه اجتماعی مطرح می‌کرد، که در این حین آنها به پروژه ای با اسم« Soar Over Hate»، که ابتکاری است برای جمع‌آوری راه حل هایی جهت مقابله با تشدید خشونت‌های نژاد پرستانه، رسیدند.  قدم اول باز کردن یک صفحه ی ساده در فضای مجازی به اسم« GoFundMe »برای جمع آوری کمک های لازم برای این کار بود، و بعد از جمع آوری چند هزار دلار این جنبش به یک  مرکز غیرانتفاعی پر انرژی تبدیل شد، که با بیش از سیصد داوطلب که به طور جمعی ده ها هزار آمریکایی آسیایی-آمریکایی را در سراسر نیویورک و کالیفرنیا به وسایل دفاع شخصی مجهز کرد.

هفته گذشته، زمانی که جنبش «Soar Over Hate » رویدادی برای توزیع اسپری فلفل و آلارم های شخصی برای زنان آسیایی در محله چینی ها برگزار کرد، با یک استقبال بی نظیری در این مراسم مواجه شد. تران گفت: «شما یا می توانید بنشینید و اخبار را تماشا کنید یا بیرون بیایید و چیزی بسازید که در بهبود این شرایط موثر باشد».