در نشست هم اندیشی با بانوان دستگاه های اجرایی ایلام مطرح شد: ایلام خانه امن ندارد

به گزارش جهان بانو زینب شیرخانی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام در نشست شورای مشورتی و جلسه هم اندیشی با بانوان دستگاه های اجرایی ایلام که سارا فلاحی، سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در آن حضور داشت، اظهار کرد: نرخ بیکاری در میان زنان ایلامی به خصوص بانوان تحصیلکرده در تمامی […]

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: ایلام خانه امن ندارد و نرخ بیکاری زنان در این استان بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش جهان بانو زینب شیرخانی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام در نشست شورای مشورتی و جلسه هم اندیشی با بانوان دستگاه های اجرایی ایلام که سارا فلاحی، سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در آن حضور داشت، اظهار کرد: نرخ بیکاری در میان زنان ایلامی به خصوص بانوان تحصیلکرده در تمامی سطوح جمعیتی بالاتر از نرخ میانگین کشوری است.

شیرخانی با اشاره به عوامل تهدیدکننده سلامت بانوان در این استان افزود: از جمله موارد مهمی که در حوزه سلامت و بهداشت لازم است مورد توجه وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد و برای آن موارد اعتبار ویژه ای از سوی این وزارت خانه اختصاص یابد، اجرای طرح پایش سلامت زنان ایلامی با توجه به محرومیت و تبعات پس از جنگ و وضعیت اقتصادی نامناسب ناشی از کروناست.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام با برشمردن مهم ترین مشکلات زنان و دختران ایلامی تصریح کرد: افزایش طلاق در هفت سال نخست زندگی مشترک، بالا رفتن سن ازدواج، خودکشی بانوان، نبود فضاهای تفریحی اختصاصی برای دختران و زنان این استان، کودکان بازمانده از تحصیل، زنان تحصیلکرده و بیکار، تشدید خشونت خانگی علیه دختران و بانوان که ناشی از بیماری کروناست، کودک همسری و ازدواج اجباری و مسائلی از این دست از جمله مهم ترین معضلاتی هستند که بانوان این استان با آن ها درگیر هستند.

وی عنوان کرد: در استان ایلام خانه امن به منظور حمایت و پشتیبانی از زنان آسیب دیده وجود ندارد. همچنین در این استان کمپ اعتیادی که مختص زنان باشد نداریم و تنها مرکزی هم که افتتاح شد، پس از شش ماه تعطیل گشت و زنانی که درگیر مسئله اعتیاد هستند مجبورند برای ترک و درمان خود به استان های مجاور مسافرت کنند.

شیرخانی خواهان پشتیبانی از بانوان کشاورز شد و خاطر نشان کرد: بیشترین بار تولید بر شانه های این بانوان زحمتکش است. یکی از مهم ترین مواردی که بانوان کارآفرین ایلامی تقاضای آن را داشتند این بود که یک و یا چند بازارچه مرزی در مرز مهران راه اندازی شود و در صورتی که این بازارچه افتتاح شود، می تواند تا حد زیادی به توانمندسازی زنان این خطه کمک کند.

منبع: پرتال استانداری ایلام