در سفر هیئت دولت به استان فارس، ۳۰ میلیارد ریال به ورزش بانوان اختصاص پیدا کرد

به گزارش جهان بانو، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ۲۲ مهرماه پس از بازدید از مجموعه ورزشی حجاب، در نشستی که با حضور زنان ورزشکار و مدال آور استان فارس برگزار شد، بیان کرد: در این سفر ۳۰ میلیارد ریال به ورزش زنان تخصیص یافته است. همچنین، وزارت نیرو ده […]

سفر هیئت دولت به استان فارس

به گزارش جهان بانو، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ۲۲ مهرماه پس از بازدید از مجموعه ورزشی حجاب، در نشستی که با حضور زنان ورزشکار و مدال آور استان فارس برگزار شد، بیان کرد: در این سفر ۳۰ میلیارد ریال به ورزش زنان تخصیص یافته است. همچنین، وزارت نیرو ده میلیارد برای مجموعه ورزشی حجاب اختصاص داده است و ده میلیارد نیز از وزارت نفت برای پارک بانوان در نظر گرفته شده است تا بتوانیم با این اقدامات هر دو  ورزش همگانی و قهرمانی را در قسمت بانوان فعال‌تر کنیم‌.

خزعلی افزود: بر اساس وعده ای که مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان فارس داده اند، خانه ورزش روستایی ویژه بانوان در این استان راه اندازی می شود. ما در ارتباط با تامین امکانات و وسایل ورزشی هم به طور حتم ورزشکاران را زیر چتر حمایتی خود قرار خواهیم داد و درصدد هستیم که تجهیزات مربوط به باشگاه‌های ورزشی بانوان را پیگیری کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به بیمه ورزشکاران، تصریح کرد: هنرمندان و ورزشکاران در مورد بیمه خود مطالباتی دارند و در این موضوع کاملا محق هستند. اما دولت در حال حاضر با کسری بودجه مواجه است و فعلا امکان تعهد جدید وجود ندارد. اگر کشور ما از نظر وضعیت اقتصادی در موقعیت بهتری قرار گیرد، به طور حتم بیمه ورزشکاران در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت. ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا مسئله قوانین مربوط به استخدام ورزشکاران را پیگیری کنیم.

وی در ارتباط با رویکرد دولت سیزدهم نسبت به فساد و اختلاس در ورزش، تاکید کرد: پایه دولت مردمی بر مبارزه با اختلاس و فساد بنا شده است و مردم نیز همانند  گوش و چشم دولت، می توانند در این زمینه نقشی بااهمیت ایفا کنند. باید گفت که خوشبختانه هر کجا که بانوان حضور داشته اند، مسئله اختلاس کمرنگ بوده است و پاکدستی بانوان در عمل و کار کاملا مشاهده شده است.

خزعلی اظهار کرد: از مسئولان استان فارس که در مورد فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بانوان این خطه در حال تلاش هستند، تشکر می کنم. ورزش باید با فرهنگ و اخلاق همراه باشد و یکی از موضوعات مهم در امور ورزشی اخلاق است و قسمتی از این مسئله هم با سلامت بدن، نشاط، تندرستی، انرژی و انتقال انرژی های مثبت نمود پیدا می کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: از قهرمانان کشورمان که با شرکت در مسابقات پارالمپیک و کسب موفقیت در این رقابت‌ها نشان دادند که می توان علاوه بر مدال آوری، در رقابت های بین المللی و در شرایطی که برخی موارد را  نمی پسندند، بسیاری از چارچوب ها و کلیشه ها را از بین برد و با حجاب و عفاف الگوی جدیدی ارائه داد، سپاس گذارم. این نشان دهنده شجاعت قهرمانان ورزشی ماست.

منبع: پایگاه خبری-تحلیلی شیرازه