در سفر دو روزه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به کردستان چه گذشت؟

به گزارش جهان بانو، سارا فلاحی، سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از سفر تعدادی از اعضای این فراکسیون به استان کردستان سخن گفت. وی بیان کرد: این سفر به منظور انجام وظایف ملی نمایندگان در هفته وحدت و آشنایی بیشتر با مطالبات بانوان کردستانی، چالش‌ها و ظرفیت‌های این استان انجام شد. سخنگوی فراکسیون زنان […]

سفر دو روزه اعضای فراکسیون زنان مجلس به کردستان به مناسبت هفته وحدت

به گزارش جهان بانو، سارا فلاحی، سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از سفر تعدادی از اعضای این فراکسیون به استان کردستان سخن گفت. وی بیان کرد: این سفر به منظور انجام وظایف ملی نمایندگان در هفته وحدت و آشنایی بیشتر با مطالبات بانوان کردستانی، چالش‌ها و ظرفیت‌های این استان انجام شد.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای فراکسیون زنان در بدو ورود به استان کردستان در فرودگاه سنندج مورد استقبال رسمی استاندار این استان قرار گرفتند و سپس در یک دیدار بعضی از مسائل مهم حوزه زنان و خانواده در این استان را مورد گفت و گو و بررسی قرار دادند. پس از آن وکلای ملت به دیدار نماینده ولی فقیه در استان کردستان رفتند و هر یک در سخنانی اهداف و برنامه های فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی را توضیح دادند.

فلاحی ضمن بیان اینکه نماینده ولی فقیه منتقد مغفول ماندن ارتقای آموزش خانواده در استان کردستان بود، تشریح کرد: نماینده ولی فقیه این استان توجه به برطرف کردن مشکلات زنان سرپرست خانوار و بهره بردن از ظرفیت افراد شاخص، نخبگان علمی و هنرمندان را ضروری دانست و تاکید کرد که لازم است به سه معضل خودکشی، اعتیاد و طلاق در استان کردستان توجه شود. با وجود اینکه میزان و درصد این مشکلات چندان زیاد نیست، ولی به هر حال وضعیت آن ها اثرگذار است.

وی اضافه کرد: پس از آن اعضای فراکسیون زنان در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده کردستان در استانداری شرکت کردند. فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس در این جلسه بهره بردن از همه ظرفیت های مجلس برای بر طرف کردن مشکلان بانوان را ضروری دانست. همچنین دیگر عضو فراکسیون زنان مجلس، سارا فلاحی تاکید کرد که موانع فکری و سیاسی موجود در مسیر فعالیت زنان ایرانی باید برطرف شود و ممکن است که اختصاص بودجه ای جداگانه برای حل مشکلات و معضلات مختلف بانوان بتواند به رفع این مشکلات کمک کند.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم یکی از مشکلات بانوان این منطقه را تشخیص دیرتر از موعد بیماری ها مخصوصا بیماری سرطان دانست و گفت در صورتی که مسئولان استانی اعلام آمادگی کنند، پژوهشگاه سرطان ایران در زمینه غربالگری سرطان آماده ارائه خدمات و کمک به بانوان کردستانی است.

فلاحی اظهار کرد: از دیگر برنامه های سفر دو روزه فراکسیون زنان مجلس به استان کردستان، دیدار با بانوان کارآفرین استان و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه بانوان بود. فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس در نشستی که به منظور حمایت از بانوان کارآفرین این استان برگزار شد، تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی با مصوبه مهم تسهیل در اخذ مجوزهای کسب و کار از کارآفرینان حمایت می کند. وی تصریح کرد که مجلس نمی خواهد فروش محصولات خانگی و اقتصاد دیجیتال را محدود کند. قاسم پور عنوان کرد که مجلس در موضوع اولویت‌های چهارگانه یعنی کارآمدسازی، شفافیت، هوشمندسازی و مردمی‌سازی توجه ویژه ای به جایگاه و موقعیت بانوان دارد.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: از دیگر فعالیت های اعضای فراکسیون در این سفر دو روزه به استان کردستان بازدید از اورژانس اجتماعی سنندج و خانه امن بانوان، دیدار با خانواده شهید عباسی، برگزاری جلسه با فعالین اجتماعی و بانوان کار آفرین در مریوان، افتتاح انجمن حمایت و توانمندسازی بانوان کابوک، افتتاح تعاونی فراگیر بانوان ئاسو در مریوان، بازدید از کارگاه خیاطی در روستای سعدآباد در نقطه صفر مرزی، بازدید از دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی مریوان و ادای احترام اعضای فراکسیون زنان مجلس به شهدای گمنام زریوار مریوان بود.

منبع: ایسنا