درد مزمن پس از عمل زیبایی

امروزه جراحی‌های زیبایی به طور فزاینده‌ای در سراسر جهان رایج شده است، اما عوارض ناشی از عمل‌های زیبایی، مانند برخی دردهای مزمن به خوبی بررسی نشده است.

محققان دانشگاه اسلو، یک نظرسنجی کوتاه از ۱۷ هزار و ۴۶ بزرگسال نروژی انجام دادند و از پاسخ دهندگان پرسیدند که آیا تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفته‌اند، آیا درد مزمن پس از عمل را تجربه کرده‌اند و آیا به دنبال درمان این درد بوده‌اند.

ده درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفته‌اند و این امر بر محبوبیت روزافزون چنین روش‌هایی تاکید دارد.

از هر هشت نفر، یک نفر درد مزمن پس از عمل را تجربه کرده است، درد مزمن دردی است که به عنوان درد پایدار بیش از سه ماه تعریف می‌شود.

درد مزمن بعد از عمل، در مردان تقریباً پنج برابر بیشتر از زنان بود. دو سوم از کسانی که درد را تجربه کردند در سنین ۱۸ تا ۲۹ سال بودند. از هر چهار نفری که درد را تجربه کردند، سه نفر به دنبال درمان رفتند که نشان می‌دهد اثرات آن درد ناتوان‌کننده و آزاردهنده است.

سوفیا انگل، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: با توجه به استقبال و محبوبیت روزافزون جراحی زیبایی، آگاهی کامل بیماران در مورد عوارض احتمالی ضروری است. علاوه بر این، عموم مردم باید از تاثیری که درد مزمن پس از جراحی زیبایی بر سیستم مراقبت های بهداشتی و رفاه اجتماعی می گذارد نیز آگاه باشند.

مدیکال اکسپرس