خود‌کشی به‌خاطر خشونت خانگی در استرالیا

داده‌هایی که این هفته توسط دادگاه پزشکی قانونی ویکتوریا منتشر شد، گزارش مفصلی از تجربیات خشونت خانوادگی در میان افرادی که بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند، ارائه می‌کند.

آمارها نگران کننده است. هر چند آمار وحشتناک جان‌های از دست رفته احتمالاً بسیار بیشتر از آن چیزی است که آمار رسمی نشان می‌دهد.

این آخرین گزارش داده‌های جمع آوری شده توسط ثبت خودکشی را در مورد ۴۷۹۰ خودکشی گزارش شده بین سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۶ ارائه می‌دهد. آمارها نشان می‌دهد از هر چهار خودکشی یک نفر از متوفیان خشونت خانگی را قبل از مرگ تجربه کرده است.

این نرخ تنها مواردی را در بر می‌گیرد که در آنها شواهد خشونت خانوادگی توسط دادگاه قابل شناسایی است.

با توجه به اینکه همه اشکال خشونت خانوادگی، از جمله به پلیس، خدمات حقوقی و سایر خدمات، گزارش نشده است، این داده ها احتمالاً میزان واقعی خشونت خانوادگی به طور دقیق نشان نمی‌دهد.

چرا زنان در استرالیا دست به خودکشی می‌زنند؟

داده‌ها نشان می‌دهند که از هر ۴زن که در اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند، یک نفر قربانی خشونت بوده است.

این گزارش بینش هایی را در مورد نحوه تعامل خشونت خانوادگی و خودکشی با سایر مسائل اجتماعی ارائه می دهد.

در حالی که این گزارش در مورد علیت بحث نمی‌کند، اما به شیوع تشخیص سلامت روان می پردازد. تقریبا سه چهارم از زنان قربانیان خشونت خانوادگی که بعداً بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند، در مقطعی از زندگی خود به بیماری روانی مبتلا شده بودند.

همچنین زنان قربانی خشونت خانوادگی که با خودکشی جان خود را از دست دادند، بیشتر تحت فشار مالی قرار داشتند. به عنوان مثال، بدهی های زیاد، از دست دادن پول، ناتوانی در پرداخت وام مسکن یا قبوض یا عدم استطاعت سایر هزینه های زندگی.

بیش از ۶۰ درصد از زنان قربانی خشونت خانوادگی که در دوره این مطالعه با خودکشی جان خود را از دست داده اند، حداقل یک عامل استرس‌زا قانونی را قبل از مرگ تجربه کرده اند. این شامل مشارکت در فرآیندهای حقوقی کیفری و مدنی، از جمله حل و فصل طلاق و پرونده های حضانت کودک بود.

زنگ خطر بحران خشونت خانگی در استرالیا

خشونت خانگی یک بحران ملی در استرالیا است. دانستن تأثیری که تجارب خشونت خانوادگی ممکن است بر خودکشی فرد داشته باشد مهم است. در واقع این داده‌ها عوامل بسیار مهمی برای طراحی استراتژی‌های پیشگیری از خشونت خانگی هستند.

هر یک از این جان‌ها اهمیت دارد. و این اعداد و ارقام نشان دهنده زندگی‌های از دست رفته در بحران ملی استرالیا از خشونت خانگی، خانوادگی و جنسی هستند. بنابراین باید تلاش‌های کنونی جهت جلوگیری از زن‌کشی در استرالیا و مرگ‌های ناشی از خودکشی در پی خشونت خانوادگی گسترش یابد .

Phys