خطر نقص مادرزادی با استفاده از استامینوفن در زنان باردار

منبع: یورو نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران نوآوران آنلاین– گروهی متشکل از ۱۳ دانشمند از ایالات متحده، بریتانیا، اسکاتلند، اروپا، کانادا، برزیل و استرالیا بیانیه ای اجماعی در مورد استفاده از پاراستامول/استامینوفن (APAP) توسط زنان باردار ارائه کرده اند. در مقاله ای که در مجله Nature Reviews Endocrinology منتشر شده است، گروه تحقیقاتی پیشنهاد می کند که زنان باردار فقط […]

خطر نقص مادرزادی با استفاده از استامینوفن در زنان باردار

منبع: یورو نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین– گروهی متشکل از ۱۳ دانشمند از ایالات متحده، بریتانیا، اسکاتلند، اروپا، کانادا، برزیل و استرالیا بیانیه ای اجماعی در مورد استفاده از پاراستامول/استامینوفن (APAP) توسط زنان باردار ارائه کرده اند.

در مقاله ای که در مجله Nature Reviews Endocrinology منتشر شده است، گروه تحقیقاتی پیشنهاد می کند که زنان باردار فقط در صورت لزوم پزشکی از پاراستامول/استامینوفن استفاده می کنند. البته آن ها خواستار ممنوعیت استفاده از دارو نیستند ولی در عوض پیشنهاد می کنند زنان باردار به دلیل خطر نقص مادرزادی با احتیاط بیشتری از آن استفاده کنند.

نویسندگان اشاره می کنند که تحقیقات طی چند سال گذشته نشان داده است که تحت برخی شرایط ممکن است استامینوفن رشد جنین را تغییر دهد که در برخی موارد می تواند منجر به مشکلات عصبی، اورولوژیکی و تولید مثل در نوزاد شود. آنها خواستار انجام تحقیقات بیشتر برای درک بهتر مشکلات احتمالی این دارو در زنان باردار هستند. محققان همچنین اذعان می کنند همانطور که چندین متخصص در مقاله ای که در مرکز رسانه علم، سایت منتشر شده است همانطور که می دانند استامینوفن تنها دارویی است که در حال حاضر برای کنترل درد برای زنان باردار موجود است و آنها اشاره می کنند که استفاده از استامینوفن به طور کلی با دستور پزشک مجاز است.

اما آن ها همچنین خاطرنشان می کنند که به نظر می رسد استفاده از استامینوفن توسط زنان باردار به طور عمومی رواج یافته است زیرا شهرت آن به عنوان یک مسکن همه منظوره شناخته شده است.