خشونت علیه نامزدهای رنگین پوست زن در انتخابات آمریکا

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد زنان رنگین پوستی که قصد شرکت در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا را دارند، مورد اذیت و آزار در فضای مجازی قرار می‌گیرند.
رنگین پوست

به گزارش جهان بانو، تنها چهار ساعت پس از اینکه «آتیکا اسکات»، نماینده ایالت کنتاکی و یکی از نامزدهای زن رنگین پوست اعلام کرد که قصد شرکت در انتخابات کنگره را دارد، یک ایمیل برای وی ارسال شدکه او را یک «نادان» خطاب می‌کرد.

«اسکات» بلافاصله دریافت که این یادداشت تهدیدآمیز و پر از توهین در واقع تلاشی برای کنار گذاشتن او از میدان رقابت است.

بر اساس گزارش «واشنگتن پست»، او همچنان به رقابت‌های انتخاباتی ادامه می‌دهد و پیام‌های آزاردهنده‌ای را در ایمیل‌های کاری و شبکه‌های اجتماعی خود دریافت می‌کند که او را به دلیل ظاهر متفاوتش مورد اذیت و ازار قرار می‌دهند.

این تهدیدها به اندازه‌ای تکرار شده است که او مجبور است برای حفاظت از حریم خصوصی خود به صورت آنلاین اقداماتی انجام دهد.

تجربه «اسکات» نشان دهنده مانعی است که بر سر راه زنان رنگین پوست برای رقابت در انتخابات آمریکا وجود دارد.

مطالعات انجام شده توسط مرکز دموکراسی و فناوری که یک سازمان غیر دولتی است، نشان می‌دهد زنان رنگین پوست در این کشور چهار برابر بیشتر از نامزدهای سفیدپوست هدف سوء استفاده خشونت‌آمیز قرار می‌گیرند.

آنها دو برابر بیشتر از سایر نامزدها در معرض اطلاعات نادرست قرار دارند. این زنان حداقل پنج برابر بیشتر از دیگر نامزدها در معرض پست‌های مرتبط با هویت خود قرار می‌گیرند.

حضور زنان رنگین پوست در سیاست آمریکا قابل انکار نیست، با این وجود حتی زمانی که این زنان در بالاترین سطوح دولتی قرار می‎گیرند، تحقیقات زیادی در رابطه با آزار و اذیت آنها انجام نمی‌شود.

نتیجه‌گیری این نهاد آمریکایی بر اساس تحلیل و بررسی بیش از ۱۰۰ هزار توییت در طول انتخابات ۲۰۲۰ آمریکاست که از نزدیک به ۳۰۰ نامزد انتخاباتی به طور تصادفی انتخاب شده است.

پژوهشگران دریافتند که زنان رنگین پوست در مقایسه با مردان سفیدپوست پست‌های توهین آمیز بیشتری دریافت می‌کنند؛ پست‌هایی با محتوای تبعیض جنسیتی، نژادپرستی یا ترویج خشونت.

قوانینی در آمریکا وجود دارند که تهدید به خشونت را غیرقانونی اعلام می‌کنند، با این وجود «دانیل سیترون» استاد حقوق در دانشگاه «ویرجینیا» که در رابطه با آزار و اذیت آنلاین مطالعه می‌کند، می‌گوید که افرادی که به این جرایم دست می‌زنند به ندرت تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، چرا که مجری قانون فاقد امکانات فنی و منابع لازم برای بررسی تهدیدات آنلاین است، به خصوص زمانی که این تهدیدها به صورت ناشناس مطرح می‌شوند.

میزان