خزعلی: همان افرادی که به آیت الله رئیسی نسبت دیوارکشی می‌دادند، حالا بنده را متهم می‌کنند

به گزارش جهان بانو، بنا به گفته ی انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری این روزها به نام وی متن هایی می‌نویسند و در رسانه های عمومی منتشر می‌کنند تا او را وارد حاشیه‌ کرده و با توسل جستن به چنین ابزاری راه تخریب او و خانواده‌اش را فراهم آورند. این تخریب‌ها […]

خزعلی: همان افرادی که به آیت الله رئیسی نسبت دیوارکشی می‌دادند، حالا بنده را متهم می‌کنند

به گزارش جهان بانو، بنا به گفته ی انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری این روزها به نام وی متن هایی می‌نویسند و در رسانه های عمومی منتشر می‌کنند تا او را وارد حاشیه‌ کرده و با توسل جستن به چنین ابزاری راه تخریب او و خانواده‌اش را فراهم آورند. این تخریب‌ها در حال حاضر دامنه گسترده‌ای پیدا کرده است و تقریبا روزی نیست که به نام او مطلبی منتشر نشود. در ادامه بخشی از گفت و گوی خانم خزعلی با روزنامه همشهری را اینجا بخوانید:

شما از خانواده‌ای مذهبی و دانشگاهی که سابقه سیاسی و اجتماعی هم دارد در عرصه سیاسی حضور پیدا کرده‌اید و در جایگاه معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری قرارگرفته‌اید. چرا تا این اندازه درباره شما و اظهارنظرهایی که می‌کنید حاشیه ایجاد می‌شود؟
این موضوع که چرا تا این اندازه برای بنده حاشیه درست می‌کنند را باید از اصحاب رسانه پرسید. بعضی اوقات نقل‌قول‌هایی را به بنده نسبت داده و آن ها را در فضای عمومی انتشار می‌دهند که اساسا بیان‌کننده آن مطالب من نیستم. بعضی از این مطالب نیز بسیار ناشیانه جعل شده است. من حتی نمی‌گویم مطلبی را تقطیع یا تحریف می‌کنند و بعد منتشر می‌کنند، بلکه می‌گویم برخی از افراد مطالبی را تولید کرده و سپس به نام‌ بنده انتشار می‌دهند. اقداماتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری و شکل‌گیری دولت سیزدهم شروع شده است. چنین اقداماتی مشابه اقدامات و حواشی‌ای است که در دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و در ارتباط با آیت‌الله رئیسی به وجود آمد.

یعنی این رویه را ناشی از برنامه‌ای هدفمند برای تخریب دولت سیزدهم می‌دانید؟

قطعاً همینطور است. همان‌ کسانی که حرف هایی از قبیل دیوارکشی خیابان‌ها را به آیت الله رئیسی نسبت می‌دادند، اکنون ما را متهم می‌کنند که معاونت امور زنان و خانواده قرار است برنامه‌های ساختگی آن ها را در دوره انتخابات، در حوزه بانوان به حیطه عمل و اجرا درآورد. نمی‌گویم خبرنگارها، بلکه می‌گویم دست‌هایی تصمیم دارند تا مانع از حرکت دولت شوند و به همین دلیل به دنبال ایجاد حاشیه‌ای برای دولت و ارکان آن هستند تا از سرعت خدمت به مردم که در این دولت مشهود است، کاسته شود.

شما می‌گویید برخی، اظهارنظرهای شما را تقطیع، تحریف یا اصولاً به نام شما تولید و منتشر می‌کنند. اخیراً سفری به استان قم داشتید که اظهارنظرهای منتسب به شما خصوصاً در حوزه حجاب بازتاب‌های زیادی داشت. دیدگاه شما درباه حجاب و قوانین مربوط به آن چیست که چنین بازتابی پیدا کرده است؟

همه ما این موضوع را می‌دانیم که رعایت حجاب در کشور یک قانون است. اگر قانونی داریم که اجرا نمی‌شود، این موضوع دیگری است. در سفر به قم، نشست صمیمانه‌ای با اقشار مختلفی از زنان برگزار شد و پرسش ها و مسائلی از سوی بانوان حاضر در این نشست ها بیان گردید که به آنها پاسخ دادم. یکی از مطالبات طرح‌شده، موضوع حجاب بود. بعضی از بانوان حاضر در این نشست ها از اینکه به قانون عمل نمی‌شود، گلایه‌مند بودند. پاسخی که دادم این بود که دولت مصمم است قانون را در همه حوزه‌ها اجرایی کند و عمل به قوانین را برای خود امری ضروری می‌داند. در مسائل مربوط به شئون بانوان، آن چیزی که به بانوان در محیط کاری و اداری امنیت می‌دهد و می‌تواند تضمین کننده حضور سالم و با فکر و اندیشه آنان باشد، حجاب است. حجاب قانون است و فردی که کارمند دولت است، این قانون را پذیرفته و در قبال عمل به آن متعهد است. این زنان مطالبه اجرای قانون حجاب را داشتند. دولت هم خود را متعهد به اجرای قوانین جاری در کشور می‌داند، همانطور که در قانون‌های دیگر همچون جلوگیری از فساد اداری و شفافیت امور اداری برای اجرای قوانین موجود و وضع قوانین مکمل و بازدارنده از فساد مصمم است.

اما ماجرای دیگری هم در این نشست اتفاق افتاد و آن موضوع کشنده بودن استفاده از اینترنت برای جوانان بود که شما از آن ابراز نگرانی کرده بودید. این اظهارنظر نیز واکنش‌های شدیدی در فضای مجازی داشت. شما از دانشگاه به دولت رفته‌اید آیا اعتقاد دارید استفاده از اینترنت، برای جوانان کشنده است؟

این هم از شیطنت‌های افرادی است که اهداف خاصی دارند و مایلند مطالبی را که خودشان می‌خواهند، به افراد جامعه القا کنند. اتفاقاً در پاسخ به این پرسش عکس این مطلب را بیان کرده‌ام. بانوان قمی تقاضا کرده بودند تا بعضی محدودیت‌ها برای انتشار و ورود برخی کتاب‌ها اعمال شود. به آن ها گفتم نمی‌شود جلوی بسط و گسترش فضای مجازی را گرفت. در صورت عدم استفاده درست ما از این فضا، چنین فضاهایی می‌تواند نقشی ویرانگر داشته باشد. درست استفاده کردن از آن راهش این است که خود، خانواده، اقوام، دوستان و جوانانمان را در برابر هجمه‌های فضای مجازی واکسینه کنیم و برای این کار لازم است تا ابعاد اعتقادی و فرهنگی خود را تقویت کنیم. حتی گفتم که فضای مجازی گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد و این مسئله موضوعی نیست که بشود از آن جلوگیری کرد. مسئله ای که اهمیت دارد این است که ما بتوانیم خود را به مبانی فکری‌ای که در برابر کشنده بودن فضای مجازی، توانایی دفاع از ما را داشته باشند، مجهز کنیم.

اینطور که متوجه شدم شما هم با نظر بسیاری از مردم درباره اینکه اینترنت را نمی‌توان محدود کرد همراه هستید. می‌خواهم نظر شما را درباره طرح صیانت که البته در مجلس از دستور کار خارج شده است بدانم و بپرسم که آیا این طرح را مفید می‌دانید یا خیر؟

بنده اطلاعات کامل و کارشناسی در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی ندارم و به‌نظرم باید متخصصان فن در ارتباط با این موضوع اظهارنظر کنند، اما با اینکه فضای مجازی نباید محل ارتکاب جرم، کلاهبرداری و اقداماتی مانند این باشد، موافق هستم. از سوی دیگر باید به این موضوع هم توجه کرد که ما نمی‌توانیم بسیاری از فضاهای فکری و فرهنگی را تنها با بستن راه‌های دسترسی به آن محدود کنیم. بهترین راه برای مدیریت این فضا این است که خود را واکسینه کرده و با استفاده از محتوای خوب از این فضا برای رشد و ارتقای جامعه خود استفاده کنیم.

منبع: همشهری