خزعلی معاون امور زنان و خانواده دولت رئیسی؛ اولویت ما مسئله بهداشت و سلامت در عرصه زنان است/ رفع محرومیت زنان و ایجاد عدالت

خزعلی پیرامون اولویت‌های خود در معاونت زنان ریاست جمهوری دولت سیزهم گفت: اولین اولویت من این است که رفاه و همدلی در بین زنان و بانوان فعال در عرصه زنان باشد. بعد ان‌شاءالله رفع محرومیت و رفع مشکلات خانم‌ها در عرصه‌های مختلف. به گزارش خبرنگار سرویس زنان «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از دیدار روز شنبه هیأت […]

خزعلی معاون امور زنان و خانواده دولت رئیسی؛ اولویت ما مسئله بهداشت و سلامت در عرصه زنان است/ رفع محرومیت زنان و ایجاد عدالت
خزعلی پیرامون اولویت‌های خود در معاونت زنان ریاست جمهوری دولت سیزهم گفت: اولین اولویت من این است که رفاه و همدلی در بین زنان و بانوان فعال در عرصه زنان باشد. بعد ان‌شاءالله رفع محرومیت و رفع مشکلات خانم‌ها در عرصه‌های مختلف.

به گزارش خبرنگار سرویس زنان «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از دیدار روز شنبه هیأت دولت با رهبر انقلاب، حضور دکتر «الهام یاوری» بعنوان تنها زن حاضر در این جلسه گمانه‌زنی‌هایی را درباره انتصاب ایشان در جایگاه «معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده» بوجود آورد. احتمالی که با واکنش‌ منفی تعدادی از فعالین حوزه زن و خانواده رو‌به‌رو شد.‌ برخی از فعالین این حوزه کارنامه‌ی تحصیلی، پژوهشی و اجرایی یاوری را مناسب این سمت ندانسته و با انتقاد از این انتصاب احتمالی، خواستار تغییر آن شدند.

پس از آن و در روز چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه، خبر انتصاب دکتر «انسیه خزعلی» در این سمت حاکی از تاثیر این انتقادات بر تصمیم رییس‌جمهور بود. البته برخی از منابع خبری، انصراف یاوری از پذیرش این سمت را دلیل این تغییر عنوان کردند.

حساسیت‌ها بر انتخاب فرد مناسب برای تصدی این معاونت نشان از بوجود آمدن درکی عمیق از اهمیت توجه به حوزه زنان و خانواده در مسیر پیش‌ روی جمهوری اسلامی در میان بخشی از نخبگان دارد. عرصه‌ای که اگر مسائل آن با اولویت و فوریت مورد توجه قرار نگیرد به سادگی پاشنه آشیل جمهوری اسلامی خواهدشد.

اکنون پس از کش‌وقوس‌های فراوان مسئولیت معاونت امور زنان و خانواده دولت سیزدهم توسط سیدابراهیم رئیسی به «انسیه خزعلی» رئیس سابق دانشگاه الزهرا (س) سپرده شد؛ درپی این انتصاب و همچنین حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده صبح روز جمعه ۱۲ شهریور در نخستین روز کاری خود از بیمارستان مهدیه تهران، خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفتگوی کوتاهی با دکتر خزعلی داشت که در ادامه می‌خوانید.

انسیه خزعلی پیرامون اولویت‌های خود در معاونت زنان ریاست جمهوری اظهار کرد: اولین اولویت من این است که رفاه و همدلی در بین زنان و بانوان فعال در عرصه زنان باشد. بعد ان‌شاءالله رفع محرومیت و رفع مشکلات خانم‌ها در عرصه‌های مختلف.

وی افزود: مسئله‌ی بهداشت و سلامت از اولویت‌های ما است.

خزعلی پیرامون رفع محرومیت‌های بانوان خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله بتوانیم در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و مسائل مختلف، این رفع محرومیت را داشته باشیم و به عدالت نزدیک شویم.

معاون زنان رئیس جمهور اولویت خود را عدالت دانست و تاکید کرد: شعار دولت عدالت است. پیام مقام معظم رهبری این است که پیوسته عدالت در همه چیز باشد. به خاطر همین اگر بخواهم بگویم اولویت چیست، اولویت برقراری عدالت در تمام عرصه‌ها است ولی خب به نسبت توانمندی‌هایمان و به نسبتی که امکان این کار را داشته باشیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که بعضی از عرصه‌ها را که خیلی حساس و حیاتی است مثل سلامت در اولویت قرار دهیم.

خزعلی در پایان خاطرنشان کرد: از مشورت کارشناسان فعال حوزه زنان، بهره مند خواهم شد.

مصاحبه از مهدیه دهقان