حذف رشته هنرهای نمایشی برای دختران مقطع متوسطه

رشته هنرهای نمایشی از هنرستان سوره حذف شده است و این هنرستان دخترانه دیگر هنرجوی نمایش نمی‌پذیرد. برخی این تصمیم را محدودیت جدیدی برای تحصیل دختران هنرجو دانسته‌اند. اما خبرگزاری‌های ایران به نقل از مدیر کل ارتباطات حوزه هنری گزارش داده‌اند که این حذف صرفا موقتی است. حسام‌الدین حسینی دلیل حذف هنرهای نمایشی را کیفیت […]

حذف رشته هنرهای تجسمی هنرستان دخترانه سوره

رشته هنرهای نمایشی از هنرستان سوره حذف شده است و این هنرستان دخترانه دیگر هنرجوی نمایش نمی‌پذیرد. برخی این تصمیم را محدودیت جدیدی برای تحصیل دختران هنرجو دانسته‌اند.

اما خبرگزاری‌های ایران به نقل از مدیر کل ارتباطات حوزه هنری گزارش داده‌اند که این حذف صرفا موقتی است.

حسام‌الدین حسینی دلیل حذف هنرهای نمایشی را کیفیت “پایین” این رشته دانسته و گفته است که این تصمیم در آینده بازنگری خواهد شد.

فعالان حوزه هنری در ایران حذف رشته نمایش برای دختران هنرجوی سوره را تایید کرده و برخی گفته‌اند که مقامات هنرستان نمی‌خواهند این خبر “رسانه‌ای” شود.

برخی نیز با شروع کارزار آنلاین علیه این ممنوعیت از ریاست حوزه هنری خواسته‌اند که “مانع اجرایی شدن تصمیم حذف رشته نمایش از هنرستان” شوند.

هنرستان دخترانه سوره زیر نظر حوزه هنری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کند و تنها هنرستانی است که دختران می توانند در آن در رشته نمایش تحصیل کنند.