جلوگیری از سقط هزار جنین در استان خراسان رضوی

با فراگیری آموزش‌ها در قالب فعالیت پنج هزار کنشگر حوزه جمعیت، از سقط افزون بر یک هزار جنین در این استان پیشگیری شده است
سقط

پیشگیری از سقط این میزان جنین در راستای فعالیت های انجام شده مربوط به یک سال اخیر دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی بوده است و این نوزادان به سلامت متولد شده اند.

همچنین در راستای قانون جوانی جمعیت و خانواده تا شهریور ماه امسال ۵۹ هزارو ۶۸۲ مورد تسهیلات اعطایی توسط بانکها پرداخت شده است؛ همچنین بازدیدهای متعددی از مراکز مرتبط با موضوع باروری و فرزندآوری به منظور آگاهی و رفع مشکلات آنها انجام گرفته است.

حقوق و مسئولیت‌ها، کسب و کار پایدار، زیست عفیفانه، نشاط اجتماعی، جمعیت، گفتمان سازی الگوی سوم و تحکیم خانواده، هفت عرصه مهم فعالیت حوزه دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی است.

میانگین سن در اولین ازدواج زنان در کشور ۲۳.۱۵ سال و در استان خراسان رضوی ۲۱.۱۸ است که رتبه ۳۱ کشور را داراست، این در حالی است که نسبت جنسی تعداد مردان به ازای یک نفر زن در کشور ۱۰۳.۳۰ و در استان خراسان رضوی ۱۰۱.۷۵ است.

شاخص بعد خانوار استان اکنون ۳.۳ است، نرخ رشد جمعیت طبق آخرین ارزیابی ها در کشور ۱.۲ و در خراسان رضوی ۱.۵ بوده است که نشان از نرخ بالاتر این استان نسبت به کشور است.

همچنین سن امید به زندگی در میان زنان استان خراسان رضوی از ۷۷ به ۷۸ سال رسیده است که نشان از رشد ۲ درصدی دارد. نرخ بیکاری زنان در کشور ۱۸.۹ و این عدد در استان خراسان رضوی ۱۷.۲ است.

ایرنا